۰

شارژ گوشی چند درصد باشد؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
شارژ گوشی چند درصد باشد؟
شارژ گوشی چند درصد باشد؟

آی‌تی‌من- یکی از این عادت‌های اشتباه، شارژ کردن گوشی همراه به مدتی طولانی مانند گذاشتن تلفن همراه در حالت شارژ از شب تا صبح است که روی تلفن شما اثری منفی می‌گذاردو سبب می‌شود تا عمر آن به یک سوم کاهش یابد؛ یعنی اگر قرار بوده است تلفن همراه شما ۳ سال دوام داشته باشد، با این نوع شارژ کردن، تنها یک سال می‌تواند کار کند.

بر همین اساس، پایگاه آمریکایی «ZDNet» در گزارشی اعلام کرد بایستی گوشی‌های هوشمند را تنها ۸۰ درصد شارژ کرد و نبایستی آن را برای مدتی طولانی در حالت شارژ نگه دارید. به طور مثال، گوشی آیفون شما برای اینکه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ شود، با یک شارژر ۲۰ واتی، تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشدو شما بایستی پس از آن، شارژ گوشی خود را تا ۸۰ درصد ادامه دهید و سپس بلافاصله آن را از شارژ بکشید.

شرکت اپل ویژگی را برای شارژ بهتر باتری در سیستم عامل«iOS» تعبیه کرده که «Optimized Battery Charging» یا«شارژ بهینه شده باتری» نام دارد و زمانی که شارژ گوشیآیفون به ۸۰ درصد می‌رسد، از ادامه شارژ آن جلوگیری می‌شود.

بایستی توجه داشت، شارژ گوشی هوشمندتان تا ۱۰۰ درصد و یا رها کردن گوشی در شارژ برای مدت زمانی طولانی، می‌تواندروند خراب شدن گوشی هوشمند شما را تسریع کرده و کارکرد باتری را کاهش داده و آن را از بین ببرد؛ همچنانکه بر عملکرد گوشی نیز تأثیر می‌گذارد.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۷۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما