۰
برای حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و خلاق صورت گرفت

هم‌سرمایه‌گذاری 850 میلیارد تومانی صندوق نوآوری با 23 صندوق پژوهش و فناوری

تاریخ انتشار
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
هم‌سرمایه‌گذاری 850 میلیارد تومانی صندوق نوآوریبا 23 صندوق پژوهش و فناوری
هم‌سرمایه‌گذاری 850 میلیارد تومانی صندوق نوآوریبا 23 صندوق پژوهش و فناوری

آی‌تی‌من-  مصطفی بغدادی، چهارشنبه گذشته در دهمین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور، با بیان اینکه صندوق نوآوری خود را موظف به شکل‌دهی نظام تامین مالی فناوری و نوآوری در کشور می‌داند، گفت: بازیگران زیست‌بوم نوآوری تنها شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند و مجموعه‌های دیگری از جمله کسب‌وکارهای نوپا، شرکت‌های خلاق، هسته‌های فناور و ... نقش خود را برای پیشبرد کشور به سوی اقتصاد مبتنی بر فناوری ایفا می‌کنند.

بغدادی در ادامه بیان کرد: به همین دلیل ما ابزارهای نوینی تعریف کردیم تا صندوق بتواند به صورت غیر مستقیم از دیگر بازیگران اکوسیستم فناوری کشور نیز حمایت به عمل آورد.

وی افزود: ما برای ابتدای مسیر کاری یک استارت‌آپ سعی کرده‌ایم با همکاری با چند شتابدهنده دانش‌بنیان ابزار حمایت از کسب‌وکارها را فراهم کنیم. صندوق نوآوری با شتاب‌دهنده‌ها هم‌سرمایه‌گذاری می‌کند و از هرگونه ورود مستقیم به کسب‌وکارهای نوپا و تزریق ژن دولتی به آن‌ها پرهیز دارد.

بغدادی خبر داد که تا این لحظه صندوق نوآوری از طریق همکاری با 22 شتابدهنده توانسته است در حدود 80 میلیارد تومان از کسب‌وکارهای نوپا حمایت غیرمستقیم کند. مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین ادامه داد: همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری از دیگر ابزار صندوق نوآوری برای حمایت از بازیگران مختلف زیست‌بوم نوآوری است و تا امروز توانسته‌ایم به میزان 850 میلیارد تومان هم‌سرمایه‌گذاری با 23 صندوق پژوهش و فناوری در کشور برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌های خلاق و ... داشته باشیم.

به گفته وی، صندوق‌های جسورانه بورسی نیز ابزار دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت غیرمستقیم از بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور هستند. بغدادی افزود: امروز 23 صندوق جسورانه بورسی در کشور وجود دارد که سرمایه مجموع آن‌ها از سرمایه ثبتی صندوق نوآوری فزونی یافته است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر صندوق نوآوری در 13 صندوق جسورانه بورسی سرمایه‌گذاری کرده و میزان سرمایه صندوق نوآوری در این 13 صندوق به 400 میلیارد تومان می‌رسد. این کار نیز در راستای حمایت ما از همه بازیگران زیست‌بوم نوآوری طراحی شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۹۸۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما