۰
وزیر ارتباطات: باید تابع قوانین ما باشند

چراغ سبز آمریکا برای ارایه اینترنت ماهواره‌ای به ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
چراغ سبز آمریکا برای ارایه اینترنت ماهواره‌ای به ایران
چراغ سبز آمریکا برای ارایه اینترنت ماهواره‌ای به ایران

آی‌تی‌من- خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی اظهارات ایلان ماسک، مالک شرکت اسپس ایکس مبنی بر این که به دنبال کسب معافیت از تحریم‌های ایران خواهد بود تا بتواند خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به مردم ایران ارایه دهد، اعلام کرد که امکان صادر کردن برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران وجود دارد و شرکت اسپیس ایکس مجوزی برای ارایه خدمات پهن باند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران نیاز نخواهد داشت.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای در این باره گفت: دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری(اوفک) از قبل مجوزی دارد که صادرات برخی سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و خدمات مربوط به ارتباطات اینترنتی به ایران را مجاز می‌سازد.

در این بیانیه آمده است: برای هرگونه صادراتی که مشمول مجوزهای فعلی نمی‌شود، اوفک از درخواست‌ها برای مجوزهای به خصوص جهت مجاز ساختن فعالیت‌ها در راستای آزادی اینترنت در ایران استقبال می‌کند.

ایلان ماسک، اخیرا در پاسخ به سوال یکی از کاربران توییتر مبنی بر این که آیا امکان ارایه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به مردم ایران وجود دارد یا نه، در صفحه توییتر نوشت که در پی اخذ معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تا بتواند خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به مردم ایران ارایه کند.

اسپیس‌ایکس نزدیک به ۲۰۰۰ ماهواره را در شبکه‌ای به نام استارلینک به مدار زمین پرتاب کرده است.

سیستم اینترنتی شرکت اسپیس‌ایکس به کابل‌های فیبر نوری نیازی ندارد و هدف از این برنامه آن است تا دسترسی بخش زیادی از مردم جهان به اینترنت را فراهم کند.

در خبر دیگری در همین رابطه اما زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهایی که بخواهند به صورت قانونی اینترنت ماهواره‌ای ارایه دهند حتما باید قواعد ایران را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم به این زودی بتوانند این سرویس را در ایران فراهم کنند چون هنوز سرویس‌شان کامل نیست، گفت: ضوابتی برای اپراتورهای داخلی در شورای عالی فضای مجازی در نظر گرفته شده است تا چنانچه نیاز باشد، این اپراتورها با رعایت ضوابط بتوانند از این سرویس‌ها به صورت قانونی استفاده و در اختیار مشترکان قرار دهند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۹۸۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما