۰

اتصال ناقص وزارت علوم به پنجره ملی خدمات دولت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
اتصال ناقص وزارت علوم به پنجره ملی خدمات دولت
اتصال ناقص وزارت علوم به پنجره ملی خدمات دولت

آی‌تی‌من- مجموعاً ۷۳۴ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارایه می‌شوند. در این بین وزارت علوم و فناوری نیز از جمله مجموعه‌هایی است که موظف شده ۲۱۵ خدمت الکترونیکی را در پنجره واحد دولت الکترونیکی ارایه دهد.

البته این خدمات علاوه بر خود وزارتخانه بین معاونت‌های تابعه یعنی معاونت پژوهش و فناوری، معاونت آموزشی، معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونت فرهنگی و اجتماعی تقسیم شده اند.
خدمات الکترونیکی وزارت علوم و معاونت‌های تابعه آن به این صورت است که باید ۱۷ خدمت برای کارکنان، ۳۱ خدمت برای هیئت علمی، ۶۱ خدمت برای دانشجویان، ۱۳ خدمت برای مخترعین و صاحبان ایده و ۲۰ خدمت برای کسب و کار‌ها در پنجره واحد ایجاد شوند.

پیشتر جعفری، نماینده وزارت علوم در پنجره واحد دولت الکترونیکی در برنامه‌ای خبری اعلام کرده بود: موظف بودیم تا پایان شهریور یک سوم از خدمات پرکاربرد را به درگاه ملی متصل کنیم. خدمات وزارت علوم در سه بخش ارایه می‌شوند. نخست خدمات دانش آموختگان که اولین خدمت است که استعلام مدرک تحصیلی را به درگاه ملی متصل کردیم. دسته دوم خدمات امور دانشجویی هستند که ۲۷ خدمت پرکاربرد را متصل کرده ایم. دسته سوم نیز اعضای هیئت علمی‌هستند.

او درباره خدمت اعضای هیات علمی گفت: علت این که خدمت جذب هیات علمی‌در پنجره واحد نیامده این است که این خدمات به صورت ۱۲ ماهه سال ارایه نمی‌شوند و دو بار در سال انجام می‌شوند.

نماینده وزارت علوم گفته بود: تقریبا به تکلیف ارایه یک سوم خدمات پرکاربرد به صورت الکترونیکی عمل کرده‌ایم؛ امیدواریم بتوانیم سایر خدمات را هم الکترونیکی ارایه دهیم.

با این حال باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ارزیابی که ما داریم در وزارت علوم تنها ۸ درصد خدمات به پنجره واحد وصل شده‌اند و سازمان سنجش که مهمترین دستگاه زیرمجموعه این دستگاه محسوب می‌شود وصل نشده و عملکرد مناسبی نداشته است.
 
مرجع : سینا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۸۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين