۰
مدیرعامل مخابرات:

تعرفه‌ تلفن ثابت افزایش نیافته

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
تعرفه‌ تلفن ثابت افزایش نیافته
تعرفه‌ تلفن ثابت افزایش نیافته

آی‌تی‌من- مجید سلطانی در نشست خبری افزود: توسعه‌زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات در دو بخش روستایی و شهری انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: توسعه ضریب نفوذ در مناطق روستایی با هدایت مستقیم وزارت ارتباطات انجام می‌شود.

سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات در توسعه زیرساخت مناطق روستایی نقش مجری طرح را دارد لذا تمام طرح‌ها چه در بخش ثابت و سیار توسط بخش وزارت ارتباطات ابلاغ می‌شود.

وی گفت: در خراسان جنوبی طبق آمار ارایه شده پیشرفت خوبی در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی شاهد هستیم اما به خاطر پراکندگی جمعیت مشکلاتی وجود خاصی دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان هدف‌گذاری انجام شده توسط وزارت ارتباطات ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد.

سلطانی افزود: تلاش زیادی در مجموعه معاونت ارتباطات روستایی انجام شده تا این برنامه محقق شود.

وی با بیان افزایش تعرفه تلفن‌های ثابت نیز گفت: تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش نداشته است زیرا تعرفه شامل نرخ مکالمات می‌شود که هیچ افزایشی نداشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نرخ تعرفه‌ها از چند سال گذشته بدون تغییر همچنان اعمال می‌شود گفت: آنچه به عنوان افزایش هزینه مشاهده می‌شود بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هزینه حداقل نگهداری یک خط تلفن است.

سلطانی گفت: بر اساس مصوبه شورای رقابت و ستاد مقررات تنظیم بازار تصمیم گرفتیم تا یک سقف مشخص (همان میزان هزینه نگهداری) مکالمات رایگان باشد.

وی با بیان اینکه به طور مثال اگر در مرکز استانی ۱۵ هزار تومان هزینه نگهداری باشد تا این سقف مکالمات رایگان خواهد بود گفت: بخشی از این هزینه‌ها در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی استان استفاده خواهد شد لذا در آینده شاهد اثرات آن خواهیم بود.

سلطانی با بیان اینکه هر خط تلفن به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد، افزود: البته در روستاها هیچ‌گونه افزایشی تحت هیچ عنوانی نداشته‌ایم.

وی گفت: در سال جاری هیأت مدیره مخابرات طرح جهادی توسعه فیبر نوری را تصویب کرد که با ایده شرکت مخابرات شروع شده و در استان قزوین به عنوان نمونه اجرا شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: این طرح به کل استان‌ها ابلاغ شده و طرح نجما نیز تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه طرح خراسان جنوبی نیز در مرحله تحلیل است گفت: با توجه به اولویت اختصاص یافته به زودی برای افتتاح طرح به خراسان جنوبی سفر خواهیم کرد.

مدیرعامل با بیان اینکه یکی از تأکیدات به مدیران مخابرات ارتباط‌گیری بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان و افزایش حمایت از آنها است گفت: دو هدف کلان در سال جاری برای افزایش درآمدها در شرکت مخابرات دنبال می‌شود که یکی از آنها همین افزایش هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۹۹۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما