۰

تعهد سازندگان برای غیر مسلح کردن روبات‌ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
تعهد سازندگان برای غیر مسلح کردن روبات‌ها
تعهد سازندگان برای غیر مسلح کردن روبات‌ها

آی‌تی‌من- دیگر شرکت‌هایی که این تعهدنامه را امضا کرده، عبارتند از «اجیلیتی روباتیکز»، «انی روباتیکز»، «کلیر پث روباتیکز»، «اوپن روباتیکز» و «یونی تری».

در تعهدنامه این شرکت‌ها آمده است: ما تعدادی از برترین شرکت‌هایی هستیم که نسل جدیدی از روبات‌های متحرک پیشرفته را به جامعه معرفی می‌کنیم. نسل‌های جدید روبات‌ها قابل دسترسی تر هستند و راهبری آنها ساده تر است. همچنین آنها خودکارتر، ارزان تر، با قابلیت سازگاری بیشتر نسبت به نسل‌های پیشین هستند و می‌توانند به اماکنی نفوذ کنند که قبلاً فناوری‌های کنترل از راه دور یا خودکار قادر به دسترسی به آنها نبودند.

آنها در ادامه تعهدنامه خود اضافه کرده‌اند روبات‌ها می‌توانند مزایایی برای جامعه فراهم کنند و به فعالیت‌های صنعتی و خانگی کمک کنند اما درباره احتمال استفاده مخرب از این فناوری توسط مجرمان هشدار داده‌اند.

در بخش دیگری از تعهد نامه آمده است: ظهور روبات‌های متحرک مانند هر فناوری نوین دیگری قابلیت‌های نوینی دارد و امکان سواستفاده از آن نیز مهیا است. افراد غیرقابل اطمینان ممکن است از آنها برای از بین بردن حقوق مدنی یا تهدید، آزار رساندن یا ترساندن دیگران استفاده کنند. یکی از حوزه‌های مهم نگرانی ما مسلح کردن روبات‌ها است. ما معتقدیم افزودن اسلحه به روبات‌هایی که از راه دور کنترل می‌شوند یا خودکار هستند، و به طور عمومی‌در دسترس عموم مردم هستند، خطرات جدیدی را درباره آزاررسانی و مشکلات اخلاقی همراه دارد.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۹۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما