۰
سرپرست معاونت علمی رئیس جمهور:

جلسه‌ای نیست که رئیس جمهور بر دانش بنیان‌ها تأکید نداشته باشد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۲
جلسه‌ای نیست که رئیس جمهور بر دانش بنیان‌ها تأکید نداشته باشد
جلسه‌ای نیست که رئیس جمهور بر دانش بنیان‌ها تأکید نداشته باشد

آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه بیستمین اجلاس سالیانه پارک‌های فناوری و جشنواره برترین‌های این پارک در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های برتری که امروز مورد تقدیر قرار گرفتند، مستقر در پارک فناوری پردیس هستند که محصولات آنها و توانمندی‌هایشان بسیار جذاب است.

وی افزود: توسعه علم و فناوری باعث تحقق اقتصاد دانش بنیان می‌شود و تقریباً جلسه‌ای نیست که رئیس جمهور در حوزه دانش بنیان‌ها تأکید نداشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر تأکیدات زیادی در حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان دارند، گفت: به این واسطه حوزه علم و فناوری و دانش بنیان تبدیل به یک گفتمان در کشورمان شده است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای خارجی به توانمندی‌های فناورانه ایرانی توجه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: زمانی ما می‌توانیم اقتصاد دانش بنیان را در کشور محقق کنیم که همه دستگاه‌های دولتی و صنایع بزرگ به این حوزه ورود کنند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه اگر قانون جهش تولید دانش بنیان به درستی اجرایی شود، یک حرکت عظیمی در مسیر اقتصاد دانش بنیان محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: دولت عزم جدی برای حمایت از کسب و کارهای دانشجویان، فناوران و صنعت گران دارد.

وی در خصوص برنامه معاونت علمی در راستای افزایش شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: قرار نیست اقتصاد دانش بنیان با افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان محقق شود. در واقع تعداد شرکت‌های دانش بنیان ابزاری برای توسعه هستند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اقتصاد بزرگ زمانی ایجاد می‌شود که بتوانیم شرکت‌های کوچک را در کنار هم قرار دهیم.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اکنون در شرایط خاص تحریمی زندگی می‌کنیم و اگر کنسرسیوم شرکت‌های کوچک ایجاد شود قطعاً بسیاری از موازی کاری‌ها انجام نمی‌شود و یک هم افزایی محکمی بین دانش بنیان‌ها شکل می‌گیرد به گونه‌ای که در برابر اتفاقات و تندبادها در عرصه‌های بین المللی مقاوم می‌شوند.

به گفته وی اگر توسعه شرکت‌ها را پیگیری کنیم، مأموریت بزرگ ملی تعریف می‌شود که می‌تواند پروژه‌های بزرگ پیشران اقتصاد کشور را اجرایی کند.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۹۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما