۰
با 139 امضا منتشر شد

درخواست جمعی برای آزادی فعالان بازداشت شده فاوا و رفع محدودیت اینترنت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
درخواست جمعی برای آزادی فعالان بازداشت شده فاوا و رفع محدودیت اینترنت
درخواست جمعی برای آزادی فعالان بازداشت شده فاوا و رفع محدودیت اینترنت

آی‌تی‌من- نامه کارشناسان و مدیران حوزه فناوری اطلاعات که روز دوشنبه منتشر شد، به این شرح است:

«در روزهای اندوهباری که جمع زیادی از هموطنان داغدار عزیزان خویشند، نوشتن از دغدغه‌ای صنفی یا تخصصیدشوار است. ولی سکوت در برابر رفتارهای ناصواب نیز جایزنیست. ما فعالان حوزه فناوری اطلاعات همچنان که نسبت به انسداد اینترنت و ابزارهای ارتباطی جامعه معترضیم و آن را نقض حقوق شهروندان می‌دانیم، دستگیری جمعی از فعالان حوزه آی‌تی را نیز در ادامه همین روند اشتباه می‌بینیم.

این افراد همگی از خوشنام‌ترین فعالان صنعت آی‌تی کشورند و اگر قرار بر متهم بودن چنین کسانی باشد، بسا که همه ما نیز شريک اتهام آنهاییم. 

رعایت قانون اصل و فرض هر گونه مدنیت است، ولی قانونیکه اکثریت مخاطبانش را مجرم بیانگارد حتما اشتباه است و لاجرم باید تغییر کند. به راستی چند نفر از ایرانیانقوانینی چون ممنوعیت استفاده از ابزارهای فیلترشکن یاتجهیزات دریافت تصاویر ماهواره را رعایت می‌کنند؟

خواسته ما آزادی سریع بازداشت شدگان فوق و توقف روند بازداشت‌ها است. همچنان که دسترسی آزادانه به ابزارهایارتباطی و شبکه اینترنت را حقی ضروری برای مردم و کسب و کارها می‌دانیم و خواهان رفع محدودیت از این ابزارهایارتباطی توانمند ساز جامعه و اقتصادیم.»

گفتنی است که در روزهای اخیر علاوه بر برخی کارکنان شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، تعدادی از فعالان شناخته شده این صنف نیز بازداشت شده‌اند که عمدتا در مخالفت با تصویب و اجرای طرح موسوم به صیانت اظهارنظر کرده بودند و از آن جمله می‌توان به جادی (امیرعماد میرمیرانی)، میلاد نوری، عادل طالبی، محسن طهماسبی، حسین درواری، آرین اقبال، میثم رجبی و ضیا صدر اشاره کرد. هرچند تا کنون دلیل بازداشت این افراد اعلام نشده است.

 
کد مطلب : ۲۷۹۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما