۰
این بار به خواست شرکت‌کنندگان

نمایشگاه الکامپ دوباره لغو شد

احتمالا الکامپ در سال جاری برگزار نمی‌شود
تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵
نمایشگاه الکامپ دوباره لغو شد
نمایشگاه الکامپ دوباره لغو شد

آی‌تی‌من- شنیده‌های خبرنگار فناوران حاکی است که بیش از نیمی از شرکت‌هایی که برای حضور در نمایشگاه الکامپ پیش‌ ثبت‌نام کرده‌ بودند، حالا مشارکت خود را در این نمایشگاه بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور لغو کرده و از آن انصراف داده‌اند.

فضای مبهم و بی‌انگیزگی شرکت‌ها و همچنین مشخص نبودن شرایط از عمده دلایل انصراف شرکت‌هاست که در هفته گذشته شتاب گرفته است.

این مساله در میان استارت‌آپ‌هایی که در بخش الکام‌استارز نمایشگاه الکامپ مشارکت می‌کردند، نمود بیشتری دارند؛ به نحوی که تعداد اندکی از استارت‌آپ‌ها باقی مانده‌اند.

از سوی دیگر، دولتی‌ها هم حضور پر رنگی در الکامپ ندارند؛ سالن دولت الکترونیکی تشکیل نمی‌شود و سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز از حضور در این نمایشگاه انصراف داده است. این در حالی است که طبق شنیده‌ها از سوی بخش‌هایی از دولت بر برگزاری این نمایشگاه اصرار می‌شود.

این درحالی است که در بخش بازدیدکنندگان نیز قطعیت وجود ندارد و مشخص نیست که با توجه به شرایط خاص کشور، آیا حضور تعداد بالای بازدیدکنندگان در نمایشگاه با پروتکل‌های امنیتی سازگار است یا نه.

گفته می‌شود که سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای و شرکت مجری نمایشگاه قرار است طی امروز و فردا درخصوص برگزاری الکامپ تصمیم نهایی را بگیرند؛ اما چندان امیدی به شکل‌گیری و برگزاری الکامپ بیست و ششم وجود ندارد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه تا فرا رسیدن زمان برگزاری الکامپ سال آینده زمان چندانی باقی نمانده و حدود 8 ماه دیگر شرکت‌ها باید به الکامپ بیست و هفتم بروند، احتمال اینکه نمایشگاه الکامپ در سال جاری اصلا برگزار نشود، زیاد است. زیرا تحمل هزینه بالای این نمایشگاه‌ها در فاصله‌ای کوتاه از هم، برای مشارکت‌کنندگان منطقی نخواهد بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۹۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما