۰
نماینده مجلس

کشور به ریسک‌پذیری و ابتکار صنایع نرم و خلاق نیاز مبرم دارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۷
کشور به ریسک‌پذیری و ابتکار صنایع نرم و خلاق نیاز مبرم دارد
کشور به ریسک‌پذیری و ابتکار صنایع نرم و خلاق نیاز مبرم دارد

آی‌تی‌من- غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به این‌که یکی از مسائلی که همواره با آن در اقتصاد مواجه هستیم بحث کمبود منابع نسبت به خواسته‌ها و موارد هزینه‌کرد‌ها است، گفت: با این همه در هر اقتصاد پویا و در حال رشدی، کمبود منابع معمولاً از طریق، ابتکار، خلاقیت و فناوری قابل جبران است. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تا بدین حد بر روی توسعه همه‌جانبه زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق و اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان تاکید دارند.

وی افزود: ما برای چندین سال از این حوزه غافل بودیم، اما با رهنمون‌های رهبر انقلاب، خوشبختانه تحولی ساتخاری در این حوزه ایجاد شد و شاهد شروع یک حرکت خوب و رو به جلو در عرصه اقتصاد خلاق و دانش‌بنیانی در کشور بوده‌ایم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی‌به استقبال نام‌گذاری سال جدید رفتند و پیش از شروع سال، یک قانون مدون، پخته و همه جانبه در این خصوص در مجلس به بحث گذاشته شد و در مورد آن بررسی و مذاکرات مفصلی صورت گرفت.

شریعتی اندراتی ضمن تبیین بیشتر الزامات قانونگذاری در خصوص زیست‌بوم نوآوری در کشور، افزود: قانون جدید که ابلاغ شد، می‌تواند در بوته عمل به آزمایش گذاشته شود. بی‌شک مجلس آمادگی دارد تا در صورت نیاز به قوانین جدید، همکاری سازنده‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر بیش از هر زمانی در عرصه، اقتصاد، تولید و صنعت، به افرادی نیاز دارد که ضمن برخورداری از قوه ابتکار و نوآوری، توانایی ریسک کردن و شجاعت عمل را داشته باشند. چنین افرادی با این خصوصیات را نیز بیش از هر کجا، می‌توان در درون شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان، نوآور و استارتاپ‌ها جستجو کرد. جوانان نخبه‌ای که عطش مشارکت در پیشرفت همه جانبه کشور را دارند و نیازمند حمایت‌های همه جانبه هستند.

 
 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۰۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين