۰
تصمیمات ماسک در روزهای ابتدایی مدیریت بر توییتر

تیک آبی پولی می‌شود، «واین» برمی‌گردد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۳
تیک آبی پولی می‌شود، «واین» برمی‌گردد
تیک آبی پولی می‌شود، «واین» برمی‌گردد

آی‌تی‌من- ماسک که چند روز قبل شرکت توییتر را خرید، در توییت خود درباره پولی شدن تیک آبی افزود: کل فرایند تایید هویت در حال تغییر است.

البته او به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرده است.

نشریه «پلتفرمر» به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که توییتر تصمیم دارد از کاربرانی دارای تیک آبی، هزینه دریافت کند. در صورت اجرایی شدن این پروژه، کاربران باید برای عضویت در «توییتر بلو» ماهانه ۴.۹۹ دلار آبونمان پرداخت کنند یا تیک آبی‌شان را از دست می‌دهند.

مدیر ارشد اجرایی تسلا هنوز در این باره تصمیم نهایی را نگرفته و ممکن است پروژه اجرایی نشود اما طبق گزارش این نشریه، احتمال زیادی دارد این امر به بخشی از فرایند «توییتر بلو» تبدیل شود.

نشریه ورج نیز در گزارشی جداگانه اعلام کرد توییتر هزینه اشتراک برای «توییتر بلو» را ماهانه بین 4.99 تا 19.99 دلار تعیین خواهد کرد.

فرایند «توییتر بلو» در ژوئن سال گذشته به عنوان نخستین سرویس اشتراکی این شرکت ارائه شد و دسترسی خاص به برخی ویژگی‌ها را در ازای دریافت هزینه فراهم می‌کند و گزینه اصلاح توییت‌ها نیز یکی از همین ویژگی‌ها است.

البته گزینه اصلاح توییت در اوایل ماه جاری ارائه شد. ماسک در آوریل یک نظرسنجی برگزار کرد و از میلیون‌ها کاربرخود پرسیده بود آیا خواستار این گزینه هستند یا خیر. حدود ۷۰ درصد کاربران شرکت کننده خواستار این گزینه بوده‌اند.

به نوشته انگجت بسیاری از کاربران درباره این تغییر توییت‌هایی منتشر کرده‌اند و عده زیادی حاضر نیستند برای حفظ وضعیت تایید شده ماهانه ۲۰ دلار بپردازند. از سوی دیگر برخی کاربران اشاره کرده‌اند چنین سیستمی ‌چالش حساب‌های روباتی و پیام‌های ناخواسته (اسپم) را در توییتر افزایش می‌دهد.

 نظرسنجی درباره واین
در همین حال ایلان ماسک روز دوشنبه از کاربران این پلتفرم شبکه اجتماعی درباره برگرداندن اپلیکیشن ویدئوی کوتاه واین (Vine) نظر خواست.

ماسک پیش از این نظرسنجی‌هایی را درباره فروش ۱۰ درصد از سهام خود در شرکت خودروسازی تسلا و اضافه شدن دکمه ویرایش در توییتر انجام داده بود. در حالی که رای دهندگان از افزوده شدن دکمه ویرایش حمایت کردند اما معلوم نیست حمایت آنها تا چه حد تاثیر داشته است.

توییتر، سرویس ویدئوی کوتاه «واین» را در سال ۲۰۱۲ خرید و در سال ۲۰۱۶ در بحبوحه مشکلات داخلی و ناتوانی برای حفظ تولیدکنندگان محتوای برتر، آن را تعطیل کرد. ستارگان اصلی «واین» برای مزایای بهتر این سرویس را رها کرده و به رقیبانی نظیر فیس بوک و یوتیوب گوگل جذب شدند. سال بعد، شرکت بایت دنس، اپلیکیشن Musical.ly را خریداری و آن را با سرویس ویدئوی کوتاه خود تیک تاک ادغام کرد. جک دورسی، یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توییتر، چند ماه پیش تعطیلی سرویس ویدئویی واین  را بزرگترین افسوس خود خوانده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیش از ۷۰۰ هزار کاربر تاکنون در نظرسنجی واین رای داده و ۷۲ درصد رای مثبت داده‌اند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۰۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما