۰

آماده‌باش غول‌های فناوری برای امنیت انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
آماده‌باش غول‌های فناوری برای امنیت انتخابات آمریکا
آماده‌باش غول‌های فناوری برای امنیت انتخابات آمریکا

آی‌تی‌من-  ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ژانویه 2021 (دی 1399) منجر به حمله به ساختمان کنگره این کشور شد، توسط ترامپ و هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. در طی 4ساعت حضور آشوبگران در کنگره، 4 نفر با شلیک مستقیم پلیس کشته شدند و موضوع می‌رفت که به یک بحران فراگیر ملی تبدیل شود؛ اما به فاصله کمی‌همه شبکه‌های اجتماعی پای کار آمدند و نه‌تنها پست‌ها و عکس‌های مربوط به کشته‌شدگان را از پلتفرم‌های‌شان پاک کردند، بلکه حساب‌های کاربری ترامپ و هوادارانش را در همه جا حذف یا مسدود کردند.

حالا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نیز اقداماتی جدی و هماهنگی برای حفظ امنیت و مقابله با تهدیدات را در پیش گرفته‌اند.انتخابات سراسری 8 نوامبر (17 آبان)، تعیین کننده موازنه قوا در کنگره آمریکا برای دو سال آینده خواهد بود. این انتخابات برای تعیین تکلیف 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا انجام می‌گیرد. علاوه بر این، تکلیف فرمانداران آینده 36 ایالت مشخص می‌شود. از همین رو این انتخابات، اهمیت بسیار زیادی برای ایالات متحده دارد.

در چندماه اخیر، شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت بهتر این انتخابات و جلوگیری از انتشار اخبار جعلی دست به کار شده‌اند. سازوکار این شرکت‌ها جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق، و نیز در صورت لزوم تعلیق یا حذف حساب کاربری افراد است.

  اقدامات متا برای امنیت انتخابات میان دوره‌ای
در سال‌های اخیر، شرکت «متا» که صاحب اینستاگرام، فیس‌بوک و واتساپ است، رویکردی جامع برای نحوه برگزاری انتخابات، در پلتفرم‌های خودش ایجاد کرده است. سایت متا در این باره نوشته:‌ با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای 2022 ایالات متحده، ما در حال تعیین نحوه اعمال رویکردمان در این انتخابات هستیم، این رویکرد تا حد زیادی با سیاست‌هایی که در طول انتخابات ریاست جمهوری 2020 داشتیم، مطابقت دارد. به گفته این سایت، متا مبلغ هنگفتی را برای محافظت از انتخابات آنلاین، نه فقط در دوره‌های انتخاباتی بلکه در همه زمان‌ها، سرمایه گذاری می‌کند. سایت متا می‌نویسد که رویکرد این شرکت به انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 ایالات متحده، آموخته‌هایی حاصل از انتخابات 2020 است. این اقدامات شامل عملیات امنیتی پیشرفته برای مبارزه با مداخله خارجی و کمپین‌های نفوذ داخلی، شبکه مستقل بررسی حقیقت، اقدامات شفاف‌ در حوزه تبلیغات سیاسی و همچنین اقدامات جدید برای کمک به حفظ امنیت کارکنان است. متا می‌گوید که این شرکت به طور مداوم محتوا را بررسی می‌کند تا مشخص شود آیا آنها استانداردها را نقض می‌کنند یا نه.

تشکیل تیم 40 نفره برای تامین امنیت
گاردین به نقل از نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا نوشت که این شرکت صدها نفر را در بیش از 40 تیم برای اطمینان از امنیت و ایمنی انتخابات میان دوره ای ایالات متحده ساماندهی خواهد کرد. او افزود: سرمایه‌گذاری این شرکت فراتر از اقداماتی که در آخرین انتخابات میان‌دوره‌ای در سال 2018 انجام داده، است. البته این شرکت بزرگترین تیم ایمنی انتخابات خودش را در سال 2020 ساخت.

باید گفت که بسیاری از سیاست‌های این شرکت تکرار رویکردش در انتخابات گذشته است. فیس‌بوک مجددا همه تبلیغات جدید سیاسی، انتخاباتی و اجتماعی را برای هفته آخر کمپین ممنوع خواهد کرد. همچنین مجددا تبلیغاتی که مردم را تشویق می‌کند رای ندهند یا مشروعیت انتخابات را زیر سؤال می‌برند را حذف می‌کند. علاوه بر این محتوایی که حاوی اطلاعات نادرست درباره واجدین شرکت در انتخابات، شمارش آرا و شرایط رای دادن باشد، نیز حذف می‌شود.

فیس‌بوک برای برقراری ارتباط دقیق‌تر با آمریکایی‌های دوزبانه، اطلاعات انتخابات را به دو زبان ارائه می‌کند. به عنوان مثال، اگر فردی زبانش را روی انگلیسی تنظیم کرده باشد اما اکثریت محتوایی که مشاهده می‌کند به زبان اسپانیایی باشد، اعلان‌های رای‌گیری را به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی دریافت خواهد کرد.

متا می‌گوید که رویکردش به انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ ایالات متحده، آموخته‌های حاصل از تلاش‌های گذشته‌اش را در بر می‌گیرد و مجموعه‌ای از عناصر را شامل می‌شود، از جمله:

برچسب‌های هشدار دهنده روی پست‌ها به منظور کمک به کاربران برای رسیدن به اطلاعات معتبر.

ممنوعیت تبلیغات جدید سیاسی، انتخاباتی و اجتماعی در هفته پایانی تبلیغات انتخاباتی.

تلاش‌های پیشگیرانه برای حذف اطلاعات نادرست در مورد رای‌گیری.

افزودن استیکرهای جدید در فیس‌بوک و اینستاگرام برای تشویق به شرکت در رای گیری.

 اینفلوئنسرها زیر ذره‌بین تیک تاک
تیک تاک دیگر شبکه اجتماعی که این روزها جای خودش را بین کاربران فضای مجازی به خصوص نوجوانان و جوانان باز کرده، در آستانه انتخابات میان دوره ای سازوکار جدیدی را برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی انتخاب کرده است.

بی‌بی‌سی در خبری نوشت که تیک تاک اعلام کرده اقدامات جدیدی را برای فعالیت کاربران در زمان انتخابات در نظر دارد. پس از انتخابات 2020 ایالات متحده، این شرکت پذیرفت که باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که اینفلوئنسرها از قوانین این پلتفرم پیروی می‌کنند.

در همین راستا رویترز به نقل از اریک‌هان، رئیس ایمنی تیک‌تاک در ایالات متحده نوشته: این شرکت با برگزاری جلسات توجیهی با سازندگان و آژانس‌های استعدادیابی به دنبال این است تا به آنها یادآوری کند که ارسال محتوای سیاسی پولی برخلاف سیاست‌های تیک تاک است. این شرکت هشدار داد که اگر متوجه شود برای محتوای سیاسی پول پرداخت شده، آن را به سرعت از این پلتفرم حذف خواهد کرد.

بی‌بی‌سی همچنین نوشت که از نظر تیک تاک انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی، ایجاد آزار و اذیت برای کارکنان در انتخابات، رفتارهای نفرت‌آمیز همگی ممنوع هستند.

 رویکرد توییتر برای کنترل این پلتفرم در آستانه انتخابات
بات‌های توییتر یکی از بزرگترین خطرات برای نتایج انتخابات آمریکا شناخته می‌شود. این شبکه اجتماعی از وجود بسیاری بات‌ و ترول رنج می‌برد. این شرکت وجود 5 درصد حساب‌ جعلی در این پلتفرم را تایید کرده است. اما این تعداد احتمالا بسیار بیشتر است. بات‌های اسپم زیادی در توییتر تلاش می‌کنند تا به کمپین‌های انتخاباتی نفوذ کند.

سایبرنیوز تحقیقی را منتشر کرده که طبق آن، 62 درصد آمریکایی‌ها معتقدند اطلاعات گمراه‌کننده در حال از بین بردن دموکراسی این کشور است. نیمی‌از پاسخ‌دهندگان نیز می‌گویند اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در طی انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 افزایش خواهد یافت و ممکن است افراد را از رای دادن منصرف کرده یا گروهی را متقاعد به رای دادن کند. در حالی که انتخابات در آمریکا به شکلی مخفی صورت می‌گیرد، نگرانی‌ها درباره نقش شبکه‌های اجتماعی و  شرکت‌های فناوری در حال افزایش است. سایبرنیوز نوشته: 28 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق گفته‌اند که آنها یک حساب توییتر که احتمال می‌رود بات باشد را دنبال یا توییت‌های آن از آن ریتوییت کرده‌اند. مشکل اینجاست که بسیاری از افراد هیچ‌گاه متوجه نمی‌شوند که در حال دنبال کردن یک بات هستند و یا محتوایی جعلی را به اشتراک می‌گذارند. رویترز با اشاره به اینکه رویکرد توییتر نسبت به انتخابات، در سال 2018 معرفی شد، نوشت: این شرکت سیاست یکپارچگی مدنی خودش که در سال 2018 تدوین شد را در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر (17 آبان) نیز اعمال خواهد کرد. این خط‌مشی بر برچسب‌گذاری یا حذف پست‌هایی با محتوای گمراه‌کننده، پیام‌هایی مبنی بر توقف رای‌گیری یا ادعاهایی با هدف تضعیف اعتماد عمومی‌متکی است. توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ماه‌های اخیر گام‌های متعددی برای افزایش منابع قابل اعتماد درباره انتخابات و فرآیندهای رأی‌گیری برداشته است.

البته توییتر اعلام کرده که برچسب‌ گذاری توییت‌ها باعث کاهش ری‌توییت، لایک و پاسخ دادن به محتوای گمراه‌کننده توسط کاربران بوده است. علاوه بر این تلاش‌های این شبکه اجتماعی برای مبارزه با اطلاعات نادرست در این دوره انتخابات شامل اعلان‌هایی برای از بین بردن اخبار جعلی پیش از انتشار گسترده در فضای مجازی نیز است.
 
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۱۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما