۰

تایید جاسوسی شاباک از موبایل روزنامه‌نگاران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵
تایید جاسوسی شاباک از موبایل روزنامه‌نگاران
تایید جاسوسی شاباک از موبایل روزنامه‌نگاران

آی‌تی‌من- هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی استفاده سرویس امنیتی خود موسوم به شاباک از داده‌های تلفن همراه برخی مشاغل را تایید کرده است، از جمله این مشاغل روزنامه‌نگاران، پزشکان و مبلغان دینی هستند که اطلاعات محرمانه را نگهداری می‌کنند.

براساس داده‌های روی پایگاه اطلاعات داده‌ای که شاباک آن‌ها را ردیابی می‌کرده می‌توان متوجه شد یک روزنامه‌نگار با چه کسی وبرای چه مدتی مصاحبه کرده یا موقعیت جغرافیاییش کجاست.

به تازگی انجمن غیر دولتی حقوق مدنی در رژیم صهیونیستی (ACRI) به دادگاه عالی درخواستی ارایه کرد تا درباره این مساله شفافیت حاصل شود و همچنین قانونی وضع شود که شاباک را از دسترسی به داده‌های تلفن‌های همراه و اپراتور‌ها منع کند.

قانونی که به شاباک دسترسی به پیا‌م‌ها و تماس‌ها را می‌دهد، در سال ۲۰۰۲ تصویب شد و به دلیل ماهیت نیمه مخفی خود بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، در این قانون رئیس شاباک موظف است هر سه ماه یک بار از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دادستان کل این رژیم مجوزی کسب کند و سالی یک بار هم در مقابل کمیته‌ای از پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنِسِت) حاضر شود. در حال حاضر رژیم صهیونیستی ۳ ماه فرصت دارد تا درباره این قانون تصمیمات لازم را اتخاذ کند، اما این رژیم از دادگاه عالی خواسته تا درخواست برای حذف این قانون را رد کند، زیرا به ادعای این رژیم دسترسی به داده‌های تلفن همراه برای سرویس امنیتی امری ضروری است و تاکنون بار‌ها در مقابله با اقدامات تروریستی و نجات جان افراد کمک کرده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما