۰

سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلار اپل روی تماس اضطراری ماهواره‌ای

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلار اپل روی تماس اضطراری ماهواره‌ای
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلار اپل روی تماس اضطراری ماهواره‌ای

آی‌تی‌من- با استفاده از قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای، هنگامی که کاربران گوشی‌های آیفون در شرایط نامساعدی گیر کنند و آنتن هم نداشته باشند، می‌توانند درخواست کمک کنند. اپل به صورت رسمی اعلام کرد که برای اجرایی کردن این قابلیت 450 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت این سرمایه را از طریق موسسه Advanced Manufacturing Fund جهت ساخت زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از قابلیت Emergency SOS ماهواره‌ای صرف می‌کند.

در کنفرانس خبری مربوط به همین موضوع، اپل توضیحاتی را در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام کرد. غول فناوری جهان بیان کرده است که قسمت زیادی از این مبلغ به جیب شرکت Globalstar می‌رود. این شرکت در زمینه ارایه خدمات ماهواره‌ای فعال است و قابلیت Emergency SOS ماهواره‌ای را راه‌اندازی می‌کند. اپل اعلام کرده است که بودجه تخصیص داده شده به شرکت Globalstar صرف تقویت شبکه ماهواره‌ای و ایستگاه‌های زمینی می‌شود. در حال حاضر این شرکت ۲۴ ماهواره و پایگاه زمینی دارد که به قابلیت جدید ماهواره‌ای اپل اختصاص خواهند یافت. بیش از ۳۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. قسمتی دیگر از سرمایه نیز صرف آپگرید امکانات فیزیکی می‌شود که از آن جمله می‌توان به آنتن‌های قوی‌تر اشاره کرد.

به گفته‌ مدیر ارشد عملیات اپل، قابلیت Emergency SOS ماهواره‌ای نمونه بارزی از نبوغ و فناوری آمریکایی است که صرف نجات جان انسان‌ها می‌شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند با خیال راحت به مناطقی بروند که آنتن نمی‌دهد و اطمینان داشته باشند که حتی اگر در این مناطق هم به دردسر بیفتند، باز هم می‌توانند روی کمک ما حساب باز کنند.

گفته می‌شود قابلیت ماهواره‌ای جدید اپل در ماه نوامبر راه‌اندازی خواهد شد و در دسترس آیفون 14، آیفون 14 پرو و برخی دیگر از مدل‌های آیفون قرار خواهد گرفت.

مدل‌های قدیمی‌تر آیفون از این قابلیت برخوردار نخواهند شد، زیرا شرکت اعلام کرده است این قابلیت برای آنها ارایه نمی‌شود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما