۰

عرضه گلکسی S23 با نسخه انحصاری اسنپدراگون نسل 2

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۳
عرضه گلکسی S23 با نسخه انحصاری اسنپدراگون نسل 2
عرضه گلکسی S23 با نسخه انحصاری اسنپدراگون نسل 2

آی‌تی‌من- سری گلکسی S23 سامسونگ در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. حالا شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه نه‌‌تنها تمامی مدل‌های خانواده گلکسی S23 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهند بود؛ بلکه سامسونگ احتمالا برای پرچم‌داران آینده خود از نسخه انحصاری این نیمه‌هادی بهره خواهد برد. یک افشاگر مشهور خبرهای سامسونگ با نام Ice Universe با انتشار پستی در توییتر ادعا کرده که سری گلکسی S23 احتمالا از نسخه متفاوتی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با سایر پرچم‌داران اندرویدی استفاده خواهد کرد. این موضوع لزوما تعجب‌آور نخواهد بود؛ چرا که چند ماه قبل و پس از ناامیدی سامسونگ از تامین تراشه‌های سری گلکسی S22، برند کره‌ای و کوالکام قرارداد بزرگی را در زمینه تامین تراشه منعقد کردند. تراشه اگزینوس 2200 به منزله یک شکست بزرگ برای سامسونگ بود و نهایتا غول کره‌ای را وادار کرد تا استراتژی خود در زمینه تراشه را تغییر دهد. اما Ice Universe نتایج اولیه بنچمارک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را مورد بررسی قرار داد و دریافت که تراشه به‌کارگیری شده در سری گلکسی S23 سامسونگ احتمالا با فرکانسی بالاتر از سایر مدل‌های تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عمل خواهد کرد.

به‌علاوه وی به شماره مدل‌های متفاوتی از یک تراشه مشابه دست یافت. این موضوع نشان می‌دهد که کوالکام به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان مختلف خود احتمالا چند ورژن متفاوت از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را تولید خواهد کرد. نهایتا این افشاگر ادعا کرده که بر اساس اطلاعات تائید شده سری گلکسی S23 در سال آینده از ورژن انحصاری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره گرفته و امتیاز متفاوتی را در بنچمارک گیک‌بنچ به ثبت رسانده است.

پیش از این مشتریان اروپایی همانند خریداران کره‌ای سری گلکسی S همواره از ورژن اگزینوسی جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ استفاده می‌کردند. این سناریو امسال و برای سری گلکسی S22 نیز تکرار شد. مشکلات مرتبط با افت عملکرد تراشه اگزینوس 2200 در کره‌جنوبی شناسایی شدند؛ اما خریداران در اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دادند. به‌کارگیری نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی S23 چندان حائز اهمیت نیست؛ بلکه نکته مهم این است که تراشه جدید عملکرد، پایداری و بهره‌وری انرژی مناسبی را ارائه دهد. این تراشه احتمالا در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مورد استفاده در گوشی‌های تاشو سال 2022 سامسونگ اندکی توانمندتر ظاهر خواهد شد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما