۰

اپل درباره ردیابی کاربرانش دروغ می‌گوید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
اپل درباره ردیابی کاربرانش دروغ می‌گوید
اپل درباره ردیابی کاربرانش دروغ می‌گوید

آی‌تی‌من- حساب توییتری گروه محققان Mysk ادعای اپل درباره تمرکز بر حفظ حریم خصوصی را به چالش کشیده‌اند.

توسعه دهندگان نرم افزار ادعا می‌کنند قابلیت استفاده از داده ناشناس اپل برای برخی اپلیکیشن‌ها شامل یک شناسه خدمات فهرست(DSID) است که به طور انحصاری به اپل آی دی و داده‌های آی کلود فرد مرتبط می‌شود. طبق اطلاعات Mysk اپل می‌تواند با کمکDSID عادت‌های جستجوی شما در اپ استور را ردیابی کند. این امر با ادعای اپل مبنی بر اینکه «هیچ‌کدام» از داده‌ها شناسایی شخصی نیست، در تضاد است و به نظر می‌رسد که در iOS 16 نیز فعال است.

محققان قبلا یافته‌هایی را منتشر کرده بودند که نشان می‌داد در iOS14.6 حتی اگر قابلیت تحلیل دستگاه غیر فعال یا جمع آوری داده محدود شده باشد، انبوهی از داده‌های مربوط به فعالیت‌های اپلیکیشن‌های طرف اول به اپل فرستاده می‌شود.

این اطلاعات شامل مدل آیفون، زبان کیبورد و دیگر جزئیاتی می‌شود که به طور فرضی برای ردیابی فرد به کار می‌رود. نشریه گیزمودو نیز اشاره کرده پس از انتشار آن گزارش، کاربران یک شکایت دسته جمعی علیه اپل ثبت کردند.

این در حالی است که اپل در iOS14.5  ابزاری برای جلوگیری از ردیابی کاربران توسط اپلیکیشن‌های طرف ثالث ارایه کرد. بنابراین گزارش جدید شامل نرم افزارهای دیگری که روی دستگاه کاربر نصب است، نمی‌شود. البته هنوز مشخص نیست اپل چه اطلاعاتی را به طور دقیق می‌بیند. گیزمودو در گزارشی نوشته اپل مصرف دیتا را رمزگذاری می‌کند و لزوما داده‌های خصوصی و عمومی‌را با هم فراوری نمی‌کند. مشکل دیگر نیز آن است که اپل روش تحلیل جمع آوری داده‌های خود را با جزئیات مشخص نمی‌کند.

اکنون این نگرانی وجود دارد که اپل تعهد خود به حفظ حریم خصوصی را حفظ نکند.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما