۰

پیشنهاد پلیس سانفرانسیسکو برای استفاده از روبات‌های قاتل

تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
پیشنهاد پلیس سانفرانسیسکو برای استفاده از روبات‌های قاتل
پیشنهاد پلیس سانفرانسیسکو برای استفاده از روبات‌های قاتل

آی‌تی‌من-  بر اساس پیش نویس خط مشی اداره پلیس سانفرانسیسکو، نحوه استفاده از 17 روبات کنترل از راه دور و بدون سرنشین این واحد که اغلب برای خنثی کردن بمب‌ و مقابله با مواد خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرند، مشخص شده است.

در این پیش‌نویس آمده است: «روبات‌های فهرست‌شده در این بخش نباید خارج از آموزش و شبیه‌سازی، دستگیری‌های جنایی، حوادث بحرانی، شرایط ضروری، اجرای حکم یا در حین ارزیابی دستگاه مشکوک مورد استفاده قرار گیرند». 

این پیش‌نویس ادامه می‌دهد: «روبات‌ها تنها زمانی به‌عنوان یک گزینه نیروی کشنده استفاده می‌شوند که خطر جان باختن افراد معمولی یا افسران پلیس قریب‌الوقوع باشد و این مساله تمامی گزینه‌های دیگر پلیس سان‌فرانسیسکو را تحت‌الشعاع قرار بدهد.»

یکی از سخنگویان پلیس سانفرانسیسکو گفت که این نیرو همیشه توانایی استفاده از نیروی کشنده را در زمانی که خطر تلفات جانی برای افراد عمومی ‌یا افسران قریب الوقوع است و هیچ گزینه دیگری در دسترس نیست، داشته است.

در سال 2016، اداره پلیس دالاس از یک وسیله انفجاری متصل به یک روبات برای کشتن یک مظنون به تیراندازی و کشته شدن پنج افسر پلیس استفاده کرده بود. در آن زمان، کارشناسان گفتند این اولین بار است که مجریان قانون از یک روبات برای نیروی مرگبار استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارشی، در اوکلند کالیفرنیا، مقامات در حال بررسی استفاده از روبات‌های مسلح بودند؛ اما در نهایت با این پیشنهاد مخالفت شده بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما