۰

اتحادیه اروپا: توییتر حذف محتوای نفرت پراکن را طول می‌دهد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۲
اتحادیه اروپا: توییتر حذف محتوای نفرت پراکن را طول می‌دهد
اتحادیه اروپا: توییتر حذف محتوای نفرت پراکن را طول می‌دهد

آی‌تی‌من- جدیدترین بررسی اتحادیه اروپا از پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی که در مدت شش هفته در آوریل و مه، چند ماه پیش از این که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شود انجام شد، نشان داد توییتر تقریبا نیمی‌‌از گزارش‌هایی که درباره نفرت پراکنی دریافت می‌کند را ظرف مدت ۲۴ ساعت بررسی کرد، در حالی که این نرخ سال گذشته ۸۲ درصد بود. تعداد پست‌هایی که حذف شده‌اند هم حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۵.۴ درصد رسیده است.

اطلاعات جدیدی که منتشر شده، هفتمین گزارش از بررسی سالانه اتحادیه اروپا برای ارزیابی نحوه پایبندی پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی به قوانین این بلوک در خصوص انتشار اطلاعات نادرست است.

اتحادیه اروپا بیش از ۳۶۰۰ تذکر در خصوص نفرت پراکنی به شش شرکت شامل فیس‌بوک، تیک‌تاک و اینستاگرام ارسال کرده است. فیس بوک بیشترین تذکر (۱۵۵۸) را دریافت کرده و توییتر تنها شرکت دیگری بوده که بیش از هزار تذکر درباره نفرت پراکنی دریافت کرده است.

واشنگتن پست گزارش کرده که استفاده از واژه‌های توهین آمیز در مدت ۱۲ ساعت پس از تکمیل قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حدود ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، همان روزی که اتحادیه اروپا آمارش را منتشر کرد، توییتر دفترش در بروکسل که مسوول تضمین رعایت قوانین اتحادیه اروپا در ارتباط با اطلاعات نادرست بود را تعطیل کرد. 

فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایت بازی فرانسوی «ژو ویدئو» هم امسال گزارش‌های نفرت پراکنی کمتری را ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از گزارش شدن آنها، بررسی کردند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، یوتیوب تنها پلتفرمی‌بود که نرخ حذف محتوای نفرت پراکنی را امسال بهبود بخشید و از ۵۸.۸ درصد به ۹۰.۴ درصد رساند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۳۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما