۰

هزینه ۱۱میلیارد دلاری آمریکا برای انجام حملات سایبری

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
هزینه ۱۱میلیارد دلاری آمریکا برای انجام حملات سایبری
هزینه ۱۱میلیارد دلاری آمریکا برای انجام حملات سایبری

آی‌تی‌من-  اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: کشورهای غربی می‌خواهند از اطلاعات و حامل‌های‌شان- داده‌های بزرگ و نرم‌افزارها برای انتقالشان- برای کنترل دولت‌های غیردوست از طریق حملات سایبری استفاده کنند. بودجه پنتاگون تنها برای این منظور در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۱ میلیارد دلار خواهد بود. وی افزود: براساس اسناد تازه منتشر شده در اکتبر سال جاری میلادی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کل جهان و فضای اطلاعات جهانی را حوزه منافع خود اعلام کرده است.   دولت بایدن ۱۲ اکتبر سال جاری میلادی استراتژی امنیت ملی ۲۰۲۲ را منتشر کرد که در آن چین را به عنوان مهم‌ترین چالش ژئوپلیتیکی برای آمریکا توصیف کرد. براساس این سند، پکن تنها رقیب واشنگتن است که گفته می‌شود به دنبال افزایش ظرفیت اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی‌خود برای تغییر نظم بین‌المللی است.

در همین حال، پنتاگون در اکتبر سال جاری میلادی استراتژی دفاع ملی خود را منتشر کرد که هشدار می‌دهد چین همچنان اصلی‌ترین رقیب آمریکاست و همکاری میان چین و روسیه منافع آمریکا را تهدید می‌کند. این سند همچنین روسیه را نسبت به چین یک تهدید فوری‌تر و حادتر قلمداد می‌کند و چین را یک چالش در حال رشد توصیف می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد، واشنگتن بیش از ۴۰ فرد و شرکت را از ۹ کشور مختلف از جمله روسیه و چین به اتهام ارتباط داشتن با فساد و نقض‌های حقوق بشری تحریم کرد.

سفارت روسیه در آمریکا درباره این تحریم‌های جدید تاکید کرد، واشنگتن در تلاش است تا دیگر کشورها را مجبور به تعدیل سیاست خارجی خود کند و این تلاش‌ها را در پوشش دفاع از حقوق بشر انجام می‌دهد و این تحریم‌ها را با هدف تحقیر دولت‌های به اصطلاح «ناجور» از طریق برچسب ناقض حقوق بشر زدن به آنها اعمال می‌کند.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۴۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما