۰
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد:

تنقیح قوانین تا پایان سال با هوش مصنوعی انجام می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
تنقیح قوانین تا پایان سال با هوش مصنوعی انجام می‌شود
تنقیح قوانین تا پایان سال با هوش مصنوعی انجام می‌شود

آی‌تی‌من-  بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر که با حضور قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ‌در محل این مرکز برگزار شد، با ارایه گزارش عملکردی از مهرماه ۱۴۰۰ تا ابتدای مهرماه ۱۴۰۱، گفت: ۴ رویکرد تحولی هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف سازی و کارآمد سازی را در یکسال گذشته در مرکز پژوهش‌های مجلس در دایره توجه قرار دادیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با بیان اهمیت کارآمدی، عنوان کرد: مجموعه در این راستا اقداماتی انجام داد تا کارآمدسازی را داشته باشیم و بنیه کارشناسی را تقویت کنیم که خروجی یکی از آن‌ها امروز با رونمایی از نقشه پویایی شناسی چالش‌های حکمرانی و سامانه شبیه سازی سیاستگذاری به نمایش گذاشته می‌شود و نقشه استراتژیک حکمرانی کشور را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنیه کارشناسی مرکز را به چند سطح ارتقا داده و تفکر مرکز را از حالت خطی به چرخه‌ای تبدیل کردیم، اظهار داشت: از سوی دیگر تقویت بخش داده کاوی را داشتیم که پیش از این با مشکلاتی مواجه بوده ایم؛ ما توانستیم ۱۷۰ داشبورد مدیریتی را در مرکز داده کاوی ایجاد کرده و از همکاری دانشگاه‌ها نیز در این زمینه استفاده کنیم.

نگاهداری در ادامه با بیان اینکه به صورت وسیع پاسخگویی به درخواست‌های نمایندگان را تقویت کردیم، عنوان کرد: در این یک سال ۶۰۷ نامه درخواست رسمی‌کارشناسی نمایندگان را پاسخ دادیم که پیش از دوره ما ۲۹ درصد بود و اکنون به ۷۵ درصد رسیده است. یعنی اگر این درخواست‌ها، اطلاعات و آماری از دستگاه‌ها نخواهد، بقیه نامه‌ها را پاسخ داده ایم.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات دیگر به عنوان کارفرمای ویژه، استفاده از هوش مصنوعی در تنقیح قوانین است که پروژه آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یازدهم با بیان اینکه برای هوشمندسازی و تحقق آن سامانه ستادی حداکثری را برای مرکز پژوهش‌ها داشته و داشبوردهای مختلفی ایجاد کردیم که یکی از آن‌ها اپلیکیشنی است که برای ارتباط با نمایندگان رونمایی می‌شود، اظهار کرد: سامانه یکپارچه را برای گزارش‌های مرکز پیاده سازی کردیم و کارهایی که تا کنون دستی بوده از این به بعد از طریق سامانه ستادی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان راه اندازی سامانه نشر علمی‌برای دریافت آثار علمی‌محققان کشور و ایجاد پنجره خدمات الکترونیک مرکز، بیان داشت: کار دیگر نمایه سازی گزارش‌های مطالعاتی است که بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ گزارش کارشناسی از نورمگز و ISC داشته ایم جمع آوری شد و اکنون همه می‌توانند از آن استفاده کنند و راهی برای برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها است.

نگاهداری در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه شفاف سازی تلاش کردیم فرایندهای مدیریت مرکز را به حداکثر شفافیت برسانیم، افزود: پیش از این جذب نیرو در مرکز به صورت فراخوانی نبود، اما برای اولین بار در تاریخ مرکز، فراخوان عمومی‌دادیم که بیش از ۵ هزار نفر در آن شرکت کرده و بعد از ارایه گزارش‌ها و مصاحبه‌ها، در نهایت ۲۰۳ نفر انتخاب شدند که اکنون با مرکز به صورت گزارشی و حجمی‌همکاری می‌کنند تا نخبه‌ترین‌های آن‌ها را جذب مرکز کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌در پایان با بیان بروزرسانی دستورالعمل‌های مرکز، گفت: اساسنامه قبلی، اختیارات بسیاری به رییس مرکز می‌داد که بنده همه آن‌ها را از خود سلب و تلاش کردم از طریق ایجاد کمیته‌ها و هیأت‌ها تصمیم گیری صورت گیرد و پشت درهای بسته هم نباشد همچنین تلاش شد ۱۵ سامانه مختلف در حوزه قوانین و مقررات در مرکز ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست دو تن از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌گزارشی دیگری از عملکرد این مرکز ارایه داده و به تشریح اطلاعاتی درباره نرم افزار تلفن همراه مرکز پژوهش‌ها و سامانه شبیه سازی سیاستگذاری پرداختند.
 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۸۰۴۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين