۰

چین منابع ممنوعه برای هوش مصنوعی را تعیین می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
چین منابع ممنوعه برای هوش مصنوعی را تعیین می‌کند
چین منابع ممنوعه برای هوش مصنوعی را تعیین می‌کند

آی‌تی‌من- کمیته ملی استانداردسازی امنیت ملی چین این الزامات را منتشر کرده است. مقامات اداره امنیت سایبری چین(CAC) ، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و پلیس از اعضای این کمیته هستند.

این سازمان دولتی چین پیشنهاد کرده محتواهای به کار رفته برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد عمومی‌ ارزیابی شوند و مواردی که بیش از ۵ درصد اطلاعات غیرقانونی و مخرب دارند، در فهرست سیاه قرار گیرند.

اطلاعات غیرقانونی و مخرب شامل حمایت از تروریسم یا خشونت و همچنین سرنگونی نظام سوسیالیستی، آسیب زدن به وجهه کشور و تضعیف وحدت ملی و ثبات اجتماعی است.

طبق پیش نویس قوانین اطلاعات سانسورشده در اینترنت چین نیز نباید برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد به کار رود. قانون در حالی منتشر می‌شود که حدود یک ماه قبل رگولاتورها به چند شرکت فناوری چینی از جمله موتور جست‌وجوی بایدو اجازه دادند چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای عموم مردم عرضه کنند.

طبق پیش نویس الزامات امنیتی منتشر شده، سازمان‌های آموزش دهنده این مدل‌های هوش مصنوعی باید رضایت افرادی را کسب کنند که اطلاعات شخصی شان از جمله داده‌های بیومتریک آنها برای آموزش این فناوری به کار می‌رود.
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۹۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما