۰
کسبینو، ایتا، روبیکا، سروش پلاس و شیپور

5 پلتفرم داخلی مشمول حمایت معرفی شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰
5 پلتفرم داخلی مشمول حمایت معرفی شدند
5 پلتفرم داخلی مشمول حمایت معرفی شدند

آی‌تی‌من- رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: سکوها ظرفیت‌های خود را به شکلی شفاف و روشن برای مردم ارایه دهند تا مردم افق روشن تری از فعالیت‌هایشان داشته باشند.

محمد خوانساری دیروز در مراسم رونمایی از سامانه ۱۶۴۹ با بیان شرایطاین چند ماه اخیر که سبب شد در دستگاه‌های ذیصلاح تصمیماتیدرباره مسدودسازی پلتفرم‌های خارجی گرفته شود، اظهار کرد: تصمیماتیکه در این باره اتخاذ شد مشکلاتی را ایجاد کرد به این ترتیب تصمیمبر آن شد تا با تعیین مصوباتی مردم بتوانند کسب و کارهای از دست رفته خود را در پلتفرم‌های داخلی بازیابی کنند.

وی افزود: مجموع این تلاش‌ها که توسط نمایندگان عضو کارگروه اقتصاد دیجیتال انجام شد منجر به تدوین آیین‌نامه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد که دولت نیز همکاری خوبی در تسریع مراحل داشت. آیین‌نامه‌هایدولت دارای اولویت‌هایی به ویژه در این شرایط است که برای پیگیرینتایج کار با هدف مزیت بخشی سکوها جلسات مداومی‌برگزار می‌شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: حمایت‌های مختلفی از جمله مالی و تحقیقاتی انجام شده که برخی تأمین شده و برخی دیگر نیز در دست بررسی و اجراست. ابعاد مختلفی در این آیین‌نامه برای ارایه مزیت‌ها و خدمات از طریق مصوبات کارگروه اقتصاد دیجیتال برایباروری کسب و کارها لحاظ شده است.

وی گفت: در این مدت تعداد مراجعات کاربران بسیار بوده است که تبدیلبه دغدغه ما برای ارایه خدمات شده است. با آمادگی‌های ایجاد شده خوشبختانه مشکلی در زیرساخت‌های فنی نداشتیم. ما با همکاریسکوها توانستیم به مردم از نظر پاسخگویی سکوها اطمینان خاطر دهیم. در این شرایط خود سکوها نیز برنامه‌های بسیار خوبی برای خدمات رسانی بهتر در نظر دارند که یکی از آنها می‌تواند بسته‌های تبلیغاتیخوشامدگویی باشد که سکوها باید آن را مورد توجه ویژه قرار داده و در این باره شفاف سازی کنند.

در ابتدای این مراسم، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در تحقق آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال ایفای نقش می‌کنندازجمله وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، وزارت صمت، سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید به ارایه گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

در ادامه مدیران عامل پنج سکوی مشمول حمایت از کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال شامل کسبینو، ایتا، روبیکا، سروش پلاس و شیپورنیز به ارایه برنامه‌های خود در راستای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال پرداختند.

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو حایز شرایط حمایتبراساس آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند.

حامد منکرسی گفت: آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتالمشتمل بر ۱۴ ماده است که در مورد هرکدام وزارت ارتباطات وظایفی را برعهده دارد؛ اولین گام برای تصویب این مصوبه بحث حمایت از کسب و کارها با هدف ایجاد شرایط حداقلی برای آنهاست.

وی افزود: شرایط و وظایف بسته به میزان حضور کاربران، میزان اعتبار و میزان آمادگی‌های نرم افزاری و زیرساختی برای کسب و کارها تقسیمبندی می‌شود.

معاونت سیاستگذاری اعتباربخشی سازمان فناوری ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده ۲۴ درخواست و ۵ سکو حائز این شرایط لازم شدند.

وی اظهار داشت: از مواردی که وزارت ارتباطات در این خصوص مقرر شده انجام دهد حمایتی است که تخفیف در بسته‌های پیامکی و بسته‌هایتبلیغاتی را شامل می‌شود. خدمات لجستیکی یکی دیگر از موضوعاتی است که وزارت ارتباطات درباره آن اقدامات لازم را انجام خواهد داد که علاوه بر پست در این زمینه رایزنی‌هایی هم با سایر کاربرهایپستی انجام شده است.

منکرسی افزود: خدمات زیرساختی نیازمند تقویت زیرساخت‌ها برایاین تعداد از کاربران است. یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی انجام شده بحث تسهیلات است که ماده ۷ را شامل می‌شود که در این باره منابعیرا وزارت اقتصاد تامین خواهد شد.

وی گفت: موضوع بعدی نشانه هویت است با توجه به اینکه بخشی از اینکسب و کارها خانگی هستند، وزارت ارتباطات هماهنگی‌هایی را انجام داده تا این کسب و کار‌ها بتوانند نشانه قابل تاییدی را دریافت کرده و به کسب و کار خود ارتباط دهند که این اعتبار احتمالاً با تیک سبز مشخصمی‌شود.

معاون اعتباربخشی سازمان فناوری بیان کرد: موضوع بعدی ارایه خدمات دولت هوشمند است که انجام شده است و نظارت بر حسن اجرایحمایت‌های مصوب با هدف رفع چالش‌های احتمالی در این زمینه است.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۴۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما