۰
سوندار پیچای شخصا مدیریت استراتژی هوش مصنوعی گوگل را به دست گرفت

تهدید ChatGPT پشت گوش آلفابت

تاریخ انتشار
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
تهدید ChatGPT  پشت گوش آلفابت
تهدید ChatGPT پشت گوش آلفابت

آی‌تی‌من-  انتشار چت‌بات هوش مصنوعیChatGPT  موجب شده که گوگل «وضعیت قرمز» اعلام کند.

به نوشته نیویورک تایمز، پیچای کارگروه‌های متعددی را در گوگل مسوول پاسخ به تهدید این چت بات کرده است.

مساله از آنجا مهم است که رقابت شدیدی بر سر این فناوری هوش مصنوعی در بین شرکت‌های فناوری در جریان است و حالا شرکت OpenAI با محصول خود توانسته از گوگل جلو بیتفد.

از سوی دیگر، چت‌بات ChatGPT   به جای لیستی از پیوندها، به پرسش‌ها در قالب متن ساده پاسخ می‌دهد. این امر می‌تواند به همان اندازه مدل فعالیت موتورهای جست‌وجو را مختل کند.

بر اساس این گزارش، جرمی‌ هوارد، محقق هوش مصنوعی، در ماه جاری یک روبات چت آنلاین به نام ChatGPT را به دختر 7 ساله خود معرفی کرد که چند روز قبل توسط OpenAI، منتشر شده بود و به دخترش گفت هر چه را به ذهنش می‌رسد از چت بات بپرسد. 

سوال‌های دختر هوارد این بود که «مثلثات برای چه چیزی خوب است، سیاهچاله‌ها از کجا آمده‌اند و چرا مرغ‌ها روی تخم‌های خود می‌نشینند.» چت‌بات هم هر بار با نثری واضح و با نقطه‌گذاری مناسب به این سوالات پاسخ می‌داد.  OpenAI از جمله شرکت‌ها، آزمایشگاه‌های دانشگاهی و محققان مستقلی است که روی ساخت روبات‌های گفت‌وگوی پیشرفته‌تر کار می‌کنند. این سیستم‌ها نمی‌توانند دقیقاً مانند یک انسان چت کنند؛ اما قادرند اطلاعات را با سرعتی بسیار فراتر از بشر بازیابی، دسته‌بندی و ارایه کنند.

پس از انتشار ChatGPT که تا کنون توسط بیش از یک میلیون نفر استفاده شده است، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این چت‌بات‌ها می‌توانند جایگزین موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل و بینگ شوند.

این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به جای لیست‌های طولانی متشکل از لینک‌ها که توسط موتورهای جست‌وجو ارایه می‌شود، اطلاعات را در قالب جملات ارائه دهند. ضمنا روش انتقال مفاهیم هم به گونه‌ای که برای مردم بیشتر قابل درک است.

گوگل اخیراً سیستمی ‌را به‌طور ویژه برای مکالمه ساخته است که LaMDA یا مدل زبانی برای برنامه‌های گفت‌وگو نامیده می‌شود. در بهار امسال، یکی از مهندسان گوگل ادعا کرد که برنامه LaMDA دارای قدرت درک است که البته مشخص شد این ادعا درست نبوده است.
 
کد مطلب : ۲۸۰۴۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما