۰

ارزش بازار شرکت‌های هوش مصنوعی ۱۹۰ میلیارد دلار ریزش کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
ارزش بازار شرکت‌های هوش مصنوعی ۱۹۰ میلیارد دلار ریزش کرد
ارزش بازار شرکت‌های هوش مصنوعی ۱۹۰ میلیارد دلار ریزش کرد

آی‌تی‌من- ریزش ارزش بازار شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی که پس از انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌های بزرگ فناوری روی داد، زنگ خطر انتظارات بالای سرمایه‌گذاران در خصوص سهام مرتبط با هوش مصنوعی را منعکس کرد. این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر، با وعده استفاده از فناوری هوش مصنوعی در محصولات خود، شاهد رشد چشمگیر سهام خود بودند.

پس از انتشار درآمد سه ماهه دسامبر آلفابت (شرکت مادر گوگل) که ضعیف‌تر از حد مطلوب بود، سهام این شرکت ۵.۶ درصد سقوط کرد. آلفابت اعلام کرد هزینه‌هایش در دیتاسنترها، برای حمایت از برنامه‌های هوش مصنوعی در سال میلادی جاری افزایش خواهد یافت و هزینه‌های رقابت شدید خود با مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی را برجسته کرد.

در حالی که درآمد گوگل کلود به دلیل علاقه به هوش مصنوعی، اندکی بالاتر از اهداف وال استریت بود، سرویس ابری آزور مایکروسافت رشد سریع‌تری پیدا کرد.

مایکروسافت فراتر از برآورد تحلیلگران برای درآمد سه ماهه ظاهر شد زیرا ویژگی‌های هوش مصنوعی، کمک کرد این شرکت مشتریان را به سمت سرویس‌های ابری و ویندوز خود جذب کند. با این حال، سهام این شرکت در ساعات پس از معاملات رسمی‌روز سه شنبه، ۰.۷ درصد کاهش یافت.

خوش‌بینی نسبت به هوش مصنوعی، ارزش بازار سهام مایکروسافت را در ماه میلادی جاری، به بالای ۳ تریلیون دلار رسید و این شرکت از اپل به عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان، پیشی گرفت.

ارزش سهام شرکت تراشه سازی AMD پس از آن که پیش‌بینی کرد درآمد سه ماهه نخست امسال، کمتر از برآوردها خواهد بود، شش درصد ریزش کرد.

ارزش سهام شرکت انویدیا که در ژانویه ۲۷ درصد رشد داشت هم بخشی از رشد خود را از دست داد و آخرین بار، دو درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، سهام شرکت سوپر مایکرو کامپیوتر که یک شرکت نفع برنده از تقاضای مرتبط با هوش مصنوعی است، بیش از سه درصد کاهش یافت.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما