۰

قانون آمادگی امنیت سایبری رایانش کوانتومی در آمریکا اجرایی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
قانون آمادگی امنیت سایبری رایانش کوانتومی در آمریکا اجرایی شد
قانون آمادگی امنیت سایبری رایانش کوانتومی در آمریکا اجرایی شد

آی‌تی‌من-  قانون «آمادگی امنیت سایبری رایانش کوانتومی» که در ماه ژوییه به تصویب مجلس نمایندگان رسیده بود، در ماه جاری در سنا نیز تصویب شد و چهارشنبه با امضای جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده شکل اجرایی به خود گرفت. قانون جدید در شرایطی تصویب شده که آمریکا نگران پیشرفت‌های قابل توجه در فناوری کوانتوم در کشورهایی از جمله چین است. این فناوری‌ها می‌توانند سرعت شکسته شدن رمزگذاری‌های امن را افزایش دهند. این قانون، اداره مدیریت و بودجه را ملزم می‌کند خرید و مهاجرت سازمان‌های فدرال به سیستم‌های فناوری اطلاعات با رمزنگاری پساکوانتومی را در اولویت قرار دهد. همچنین کاخ سفید را موظف می‌کند که یک سال پس از صدور استانداردهای رمزنگاری پساکوانتومی برنامه ریزی شده توسط مؤسسه ملی استانداردها و فناوری، دستورالعملی برای آژانس‌های فدرال به منظور ارزیابی سیستم‌های حیاتی ایجاد کند.

این قانون تصریح می‌کند که اداره مدیریت و بودجه باید گزارش سالانه‌ای شامل استراتژی نحوه رسیدگی به خطرات رمزنگاری پساکوانتومی را ارایه کند.

پیش‌تر کاخ سفید به آژانس‌های فدرال تا 4 ماه مه سال آینده فرصت داده بود تا فهرستی از دارایی‌های حاوی سیستم‌های رمزنگاری که می‌توانند توسط رایانه‌های کوانتومی شکسته شوند، ارائه کنند.

در همین حال، در ماه سپتامبر، آژانس امنیت ملی طی دستورالعملی، الزاماتی را برای مالکان و اپراتورهای سیستم‌های امنیت ملی برای شروع استفاده از الگوریتم‌های پساکوانتومی تا سال 2035 تعیین کرده بود.

بایدن روز چهارشنبه همچنین قانون آگاهی سایبری SBA را امضا کرد که بر اساس آن، وزارت کسب‌وکارهای کوچک ملزم به ارائه گزارش سالانه در مورد امنیت سایبری می‌کند.
 
کد مطلب : ۲۸۰۴۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما