۰

مانور آمریکا با سناریو حمله سایبری به ماهواره‌ها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۰
مانور آمریکا با سناریو حمله سایبری به ماهواره‌ها
مانور آمریکا با سناریو حمله سایبری به ماهواره‌ها

آی‌تی‌من-  نیروی فضایی امریکا اخیراً با یک سناریوی فرضی، اما احتمالی و در نظر گرفتن دیگر تهدیدات بالقوه بزرگ ازجمله حمله سایبری به ماهواره‌ها که برای ارتباطات و ناوبری حیاتی هستند، در طول برنامه‌ای که نیروی فضایی از یک تمرین جنگی دوهفته‌ای در پایگاه نیروی فضایی شریور ارائه می‌کرد، آموزش‌های لازم را دید.

درگیری فضایی شبیه‌سازی‌شده، اسکادران‌های مهاجمین فضایی را به مبارزه می‌طلبد، کسانی که تاکتیک‌های دولت‌های دشمن را به‌طور تمام‌وقت، علیه محافظان جوان‌تر مطالعه می‌کنند و گرد هم می‌آیند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند.

رزمایش اسپیس فلگ (Space Flag) یا پرچم فضایی که توسط اسکادران آموزش رزمی‌392 اجرا می‌شود، 165 نفر ازجمله نیروهای نظامی‌از کانادا، استرالیا و بریتانیا را درگیر می‌کند که در یک درگیری فضایی واقعی متحد خواهند شد. این اولین باری است که رزمایشی منظم بر اساس تهدیدی در اروپا، جایی که روسیه یکی از دشمنان بالقوه آن خواهد بود، انجام می‌شود.
به گزارش رویترز، در ماه‌های اخیر، تنش‌ها در آن منطقه بالا بوده است، به‌طوری‌که یک مقام روسی در ماه اکتبر گفته بود که ماهواره‌های تجاری ایالات‌متحده و متحدانش در صورت دست داشتن در جنگ اوکراین، ممکن است مورد هدف قرار گیرند. روسیه همچنین ماهواره‌ها را در طول درگیری مسدود کرده است و در نوامبر 2021، روسیه یکی از ماهواره‌های خود را منفجر کرد و یک میدان زباله خطرناک ایجاد کرد.

سرلشکر شاون براتون که فرماندهی آموزش و آمادگی فضایی را رهبری می‌کند، می‌گوید که تمرین‌های پرچم فضایی در مقیاس بزرگ که سه بار در سال برگزار می‌شود، به‌منظور کمک به آماده‌سازی نیروی فضایی برای مقابله با تهدیدات واقعی است که ممکن است در میدان نبرد با آن مواجه شوند.

براتون می‌گوید: اگر چالش جدیدی ما را غافلگیر نکند، ما کارمان را به‌درستی انجام داده و خواهیم داد.

او معتقد است که یک بازدارندگی قوی در برابر درگیری‌های فضایی همچنین می‌تواند به محافظت از تجارت و ناوبری که بر جی‌پی‌اس و آزادی حرکت متکی است، ازجمله فرستادن غیرنظامیان به فضا کمک کند.

کاپیتان جاناتان انگ، یکی از اعضای اسکادران مهاجمین فضایی، می‌گوید: حمله سایبری شبیه‌سازی‌شده‌ای که نظامیان با آن مواجه می‌شوند، نمونه‌ای از تهدیدی است که ارتش هنوز به خود ندیده است، اما ازنظر فنی امکان‌پذیر است. هزینه چنین حمله‌ای نیز بسیار کمتر از تهدیدی است که توسط ماهواره دیگری در مدار ایجاد خواهد شد.

کاپیتان لیدل اسکات نیز می‌گوید که اسکادران‌های مهاجم همچنین سناریوهایی را ایجاد می‌کنند که ماهواره‌های تهاجمی‌را به چالش خواهد کشید و سایر دارایی‌ها را در فضا به چالش خواهد کشید و به نظامیان کمک خواهد کرد تا هدایت ماهواره دیگری را برای عملکرد بازدارنده تمرین کنند. او در ادامه می‌افزاید که این گروه همچنین برای نشان دادن آنچه کشورهای دشمن می‌توانند در آینده در مدار قرار دهند، تلاش می‌کند.

برای کمک به آموزش برای درگیری‌های آینده، براتون می‌گوید که مایل است آموزش نیروی فضایی واقع‌بینانه‌تر شود زیرا شبیه‌سازی‌ها، تکرار کاملی ازآنچه این نیرو در طول یک درگیری خواهند دید، نیستند.

سرهنگ دوم آلبرت هریس نیز می‌گوید که یک ماهواره آموزشی در مدار به ایجاد واقع‌گرایی بیشتر کمک خواهد کرد.

نمی‌توان گفت که شبیه‌سازی اخیر چالش‌برانگیز نبوده است. هریس می‌گوید که انتظار می‌رود نیروها مبارزه کنند، به‌ویژه در دور اول تمرین که سه بار تکرار می‌شود و با پیشرفت تاکتیک‌های جدید تغییر خواهد کرد.

کاپیتان اریس تامپسون، یکی از شرکت‌کنندگان که به خاطر کارش در طول تمرین تجلیل نیز شد، می‌گوید که پرچم فضایی به نگهبانان این فرصت را خواهد داد تا سطح بعدی سیستم‌های خود را بیاموزند. به‌عنوان‌مثال، برخی از نیروها در رادارهای هشدار موشک در میان بسیاری از مناطق دیگر تخصص دارند. تامپسون می‌گوید که این شبیه‌سازی همچنین نشان خواهد داد که یک درگیری واقعی می‌تواند سلامتی یک سرپرست را به خطر بی اندازد و چگونه آن‌ها باید در درگیری از خود مراقبت کنند.

به گفته ستوان یکم کولین اوهارا، کسی که پس از آموزش تاکتیک‌هایی که اکنون با سیستم رادار هشدار موشکی در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کد در کنار سایر افراد استفاده می‌کند، این تمرینات همچنین به شرکت‌کنندگان این فرصت را خواهد داد تا تخصص خود را به اشتراک بگذارند.

او معتقد است که افراد به‌عنوان یک گروه، می‌توانند بهتر عمل کنند.

نیروی فضایی آمریکا ضمن انجام کار مستقیم با نیروهایی از کانادا، استرالیا و بریتانیا یاد گرفت که چگونه در محیطی که نمی‌توان برخی از اطلاعات را برای محافظت از امنیت ملی به اشتراک گذاشت، ارتباط برقرار کرد.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۸۰۵۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما