۰
انجمن تجارت الکترونیک تهران:

اینترنت طبقاتی، غیراخلاقی و غیرتخصصی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
اینترنت طبقاتی، غیراخلاقی و غیرتخصصی است
اینترنت طبقاتی، غیراخلاقی و غیرتخصصی است

آی‌تی‌من- نهاد اعتقاد دارد هرگونه اولویت‌بندی در دسترسی به اینترنت به مشکلات پیشین اضافه کرده و این نوع اینترنت،راهبردی غیراخلاقی است که به نارضایتی عمومی‌ منجر می‌شود. مدتی است که صحبت‌های جدی درباره ارائه اینترنتبا سطوح دسترسی مختلف از سوی برخی مقام‌های دولتی و حاکمیتی و حتی نمایندگان مجلس به میان می‌آید و برخینهادهای صنفی در برابر آن انتقاداتی داشتند. از همین رو انجمن تجارت الکترونیک تهران نیز بیانیه‌ای را در انتقاد و مخالفت با اینترنت طبقاتی منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است: «با گذشت سه ماه از آغاز اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه بر اینترنت و تنگ‌تر شدن دسترسیعامه‌ی کاربران به آن، به‌جای حل مساله و رفع مشکلات بی‌شماری که بر اساس این تصمیم اشتباه حادث شده، اخبار ضد و نقیضی از تعریف طرحی موسوم به «اینترنت طبقاتی»به گوش می‌رسد. انجمن تجارت الکترونیک تهران قویاً با تعریفهرگونه اولویت‌بندی در دسترسی به اینترنت مخالف است و بر این باور است این طرح، مشکلی بر مشکلات پیشین اضافه می‌کند.

این انجمن دسترسی به اینترنت با کیفیت و بدون محدودیترا از حقوق اولیه‌ شهروندی دانسته و بر این باور است، شکل و کیفیت اینترنت مورد نیاز کسب‌وکارها و فعالان فضایفناوری، تفاوتی با عامه‌ مردم ندارد: «لذا اتخاذ این راهبرد را غیرمنطقی، غیراخلاقی و بی‌ثمر است. توامان‌که پیش‌بردطرح‌هایی از این دست، بیش از گذشته شکاف‌های اجتماعیرا تعمیق بخشیده و موجب تشدید نارضایتی‌هایعمومی‌می‌شود.»انجمن تجارت الکترونیک اعتقاد دارد «عادیسازی» اینترنت طبقاتی و القای آن به‌عنوان شیوه‌ای برایمدیریت اینترنت، به زیان تمام اجزای فعال اکوسیستم است و حاصلی جز تضعیف این صنعت در بلندمدت نخواهد داشت.گفتنی است رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از وعده وزارت ارتباطات برای حل مشکل کندی اینترنت برای برخیکاربران حرفه‌ای نظیر برنامه‌نویسان خبر داده بود. با اینسخنان به‌نظر می‌رسد اینترنت با سطح دسترسی متفاوت قرار است به‌زودی وارد فاز اجرایی شود.هفته گذشته نیز اتحادیهفناوران رایانه تهران اعلامیه‌ای را منتشر کرد که براساس آن اعضای این اتحادیه از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند خواهند شد. «محمدرضا فرجی» رئیس این اتحادیه در پاسخ به دیجیاتو در‌خصوص چرایی و چگونگی این موضوع، اعلام کرد بیش از دو ماه است که با نهادهای مختلف در این مورد رایزنی شده و به‌تازگی به آن‌ها اعلام شده است که اعضایاین صنف می‌توانند پس از ارائه تعهدها، درخواست خود را مبنیبر داشتن یک اینترنت بدون فیلتر ارائه کنند.»

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۵۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما