۰

محققان: موبایل ابزار سرگرمی‌ کودکان نیست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۷
محققان: موبایل ابزار سرگرمی‌ کودکان نیست
محققان: موبایل ابزار سرگرمی‌ کودکان نیست

آی‌تی‌من- استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای آرام کردن کودکان خردسال با مشکلات طولانی مدت در عملکرد اجرایی و واکنش عاطفی آنها مرتبط است.یافته‌های یک مطالعه بر روی 422 پدر و مادر و کودک، نشان داد که افزایش استفاده از دستگاه‌هایتلفن همراه برای آرام کردن کودکان 3 تا 5 ساله با کاهش عملکرد اجرایی و افزایش واکنش‌پذیری هیجانی مرتبط است.

معنی یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که به‌ویژه در پسران از استفاده مکرر گوشی برای سرگرم کردن باید خودداری شود.

هدف این مطالعه بررسی ارتباط طولی و دوطرفه بین دفعات استفاده از تلفن همراه توسط والدین جهت آرام کردن کودکان خردسال، عملکرد اجرایی کودکان (EF) و واکنش عاطفی است.

مدت مطالعه از اوت 2018 تا ژانویه 2020 بود و در این مدت تعداد دفعات استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای آرام کردن کودکان در هنگام ناراحتی توسط والدین گزارش شد.

جنی رادسکی، نویسنده اصلی این مقاله و متخصص رشد اطفال گفت: وقتی کودک 3 تا 5 ساله داد و فریاد می‌کند و استراتژی والدین در چنین موقعیتی پرت کردن حواس آنها یااستفاده از رسانه‌ها است باید بدانید که این روش در درازمدت به آنها کمک نمی‌کند.

نتیجه‌گیری و ارتباط یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده مکرر از تلفن همراه برای آرام کردن کودکان خردسال در طول زمان فرصت‌های آنها را برای یادگیری راهبردهای تنظیمهیجان از بین ببرد.

بنابراین، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کودکان رویکردهایآرامبخش جایگزین را توصیه می‌کنند. رادسکی پیشنهادکرد والدین باید چگونگی واکنش به احساسات را به فرزندان خود بیاموزند و آنها را به مکانی آرام ببرند تا رفتار و افکار خود را پردازش کنند.

سازمان بهداشت جهانی نیز به کودکان توصیه می‌کند که ساعت‌های طولانی به تماشای صفحه نمایش گوشی، تلویزیونو لپ تاپ سپری نکنند؛ نوزادان زیر یک سال باید از نگاه به اینگونه صفحه نمایش‌ها منع شوند و افراد زیر ۴ سال بایدزمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۰۵۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما