۰

مشارکت اتحادیه اروپا در طراحی آیفون جدید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱
مشارکت اتحادیه اروپا در طراحی آیفون جدید
مشارکت اتحادیه اروپا در طراحی آیفون جدید

آی‌تی‌من- طی بازه چند ماه، اتحادیه اروپا چند تصمیم مهم درباره طراحی آیفون گرفت. برخی از این تصمیم‌ها کوچک و برخیدیگر بزرگ هستند و تمام آنها بدان معنا است که آیفون به دستگاهی انعطاف پذیرتر تبدیل خواهد داشت.

نخست و مهم‌تر از بقیه آنکه اپل مجبور شده فعالیت در فروشگاه اپ خود را در اروپا ساده‌تر کند. این شرکت اجازه می‌دهد فروشگاه‌های اپ طرف ثالث روی آیفون‌ها فعال شوند. این امر وضعیتی ایجاد می‌کند که مشابه آن در دستگاه‌هایاندروید وجود دارد. با وجود آنکه گوگل فروشگاه «گوگل پلی» را دارد اما اپ استورهای طرف ثالث را می‌توان روی آنها نصب کرد و کاربران می‌توانند اپ فروشگاه آمازون را نیز روی دستگاه‌شان نصب کنند.

پس از آن گزارش شد اپل این تغییرات را به اروپا محدود کرده اما در سراسر جهان اعتراضاتی به این تصمیم شد و بایدمنتظر ماند و دید آیا اقدامات مذکور منحصر به این منطقه باقی می‌مانند یا خیر.

دومین تغییر مهم اپل مربوط به اتصال دهنده‌های یو اس بیسی است. قرار است در ۲۰۲۴ میلادی این اتصال دهنده‌ها در دستگاه‌های اپل یکسان شوند. به عبارت دیگر هر دستگاهی که اپل می‌فروشد، خواه آی پد پرو یا مک بوک، همه آنها با شارژر یو اس بی سی عرضه می‌شوند. البته اکنون بیشتر لپ تاپ‌های ویندوز، موبایل‌های اندروید یا کتابخوان‌های کیندلدارای پورت یو اس بی سی هستند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۵۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين