۰
وزارت ارتباطات مامور شناسایی متخلفان شد

دور تازه برخورد با فروشندگان فیلترشکن و وی‌پی‌ان

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
دور تازه برخورد با فروشندگان فیلترشکن و وی‌پی‌ان
دور تازه برخورد با فروشندگان فیلترشکن و وی‌پی‌ان

آی‌تی‌من-  طبق تصمیم جدید قرار است تولید کنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان  وی پی ان‌ها و فیلتر شکن‌های غیر مجاز از این پس مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی‌گردیده و در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات مندرج در ماده ۷۵۳،  نسبت به شرکت تجاری یا موسسه متخلف، لغو امتیاز و تعطیلی نیز رقم خواهد خورد.

همچنین وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات مکلف است به طور مستمر نرم افزارهای موضوع این مسئله را شناسایی و از دسترس خارج کرده و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کند و قوه قضاییه نیز با متخلفین طبق مجازات پیش بینی شده در ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی ‌برخورد خواهد کرد.

ماده 753 قانون مجازات اسلامی به این شرح است: «هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (000/000/5) ریال تا بیست میلیون (000/000/20) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد: الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معاملة داده‎ ها یا نرم‎ افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه‎ای به کار می‌رود ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده‌‎ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌‎ها یا سامانه‎‌های رایانه‌‎ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‎‌کند. ج) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی. تبصره ـ چنانچه مرتکب، اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.»
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۰۵۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما