۰

مدارس سیاتل: غول‌های فناوری مسوول وخامت حال روحی دانش آموزان هستند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
مدارس سیاتل: غول‌های فناوری مسوول وخامت حال روحی دانش آموزان هستند
مدارس سیاتل: غول‌های فناوری مسوول وخامت حال روحی دانش آموزان هستند

آی‌تی‌من- این شکایت علیه آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا (شرکت مادر فیس بوک)، اسنپ و تیک تاک در دادگاه ثبت شده و طبق آن شرکت‌های مذکور محصولات شان را طوری طراحی کرده‌اند تا جوانان را به پلتفرم‌های خود جذب کنند و در نتیجه بحران سلامت روانی به وجود آورده‌اند.

طبق شکایتنامه مذکور اقدامات این شرکت‌ها عاملی مهم در ایجاد بحران سلامت روانی جوانان بودده است. در بخشی از متن آن آمده است: متهمان به طور موفقیت آمیز از مغزهای شکننده جوانان سوءاستفاده کردند و میلیون‌ها دانش آموز در سراسر کشور را به حلقه‌های بازخورد مثبت استفاده بیش از حد و سوء استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متهمان جذب کرده‌اند.

شکایت نامه مذکور خواهان غرامت مالی و جریمه‌های دیگر شده است.

گوگل در بیانیه‌ای ایمیلی اظهار کرد سرمایه گذاری کلانی برای ایجاد فرایند ایمن برای کودکان در سراسر پلتفرمش ایجاد کرده و علاوه بر آن قابلیت‌های حفاظتی قدرتمند و مخصوص برای ترجیح سلامت این گروه در نظر گرفته است.
از سوی دیگر اسنپ نیز اعلام کرد از نزدیک با بسیاری از سازمان‌های سلامت روان همکاری می‌کند تا ابزارهای داخل اپ و منابعی برای کاربران فراهم کند و علاوه بر آن سلامت کاربران، یکی از اولویت‌هایش به حساب می‌آید.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۵۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما