۰

انجمن اتیسم از سه پروژه جدید خود رونمایی کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
انجمن اتیسم از سه پروژه جدید خود رونمایی کرد
انجمن اتیسم از سه پروژه جدید خود رونمایی کرد

آی‌تی‌من- از سه پروژه Safety، Tele Rehab و Help Line انجمن اتیسم با حمایت مالی هلدینگ فناپ رونمایی شد.

سعیده صالح غفاری، مدیر عامل انجمن اتیسم ایران ضمن ارائه سابقه‌ ده ساله‌ای از این انجمن گفت: همکاری با Who باعث شد تا ما به ضعف‌های خود پی ببریم. انجمن اتیسم در حال حاضر 6000 نفر عضو و 28 دفتر نمایندگی در کشور در 4 حوزه کاری دارد که این حوزه‌ها عبارتند از اطلاع‌رسانی، مطالبه‌گری، آموزش و توانمندی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به ارزش‌های انجمن که شامل تمرکز بر کارگروهی، خانواده محور بودن و تفکر سیستمی است، به تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمین 12 هزار هکتاری این انجمن اشاره کرد که قرار است با حمایت‌های هلدینگ فناپ و همراه اول انجام شود. 

فناپ با همکاری زیرمجموعه‌های خود ابرآوران، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پادرو و فناپ زیرساخت قرار است در زمینه فضای ذخیره‌سازی ابری، کارت‌های شناسایی و نقدی قابل شارژ، سرویس حمل و نقل کالا و ... از انجمن اتیسم حمایت کند. 

گفتنی است سه پروژه Safety، Tele Rehab و Help Line جدید انجمن اتیسم، سرویس‌های 24 ساعته رایگانی هستند که به ترتیب در زمینه کمک و راهنمایی والدین در جهت شناسایی علائم درفرزندان‌شان، مشاوره حقوقی و ارائه خدمات ارزیابی و همچنین رفتار درمانی و گفتار درمانی به صورت راه دور است.

 

اتیسم نوعی اختلال عصبی-رشدی است که علائم آن تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند. علت این اختلال ناشناخته است، اگرچه پژوهشگران مواردی همچون ژنتیک و محیط را در بروز این اختلال مؤثر می‌دانند. در حال حاضر، طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، از هر 59 تولد یک نوزاد به این اختلال دچار می‌شود. شایان ذکر است که بهترین زمان شناخت این اختلال 3 تا 5 سالگی کودکان است.


 
مرجع : واحد ارتباطات فناپ
کد مطلب : ۲۸۰۶۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما