۰

معافیت مالیاتی برای واحدهای دارای بخش تحقیق و توسعه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۲
معافیت مالیاتی برای واحدهای دارای بخش تحقیق و توسعه
معافیت مالیاتی برای واحدهای دارای بخش تحقیق و توسعه

آی‌تی‌من- معاون صنایع عمومی‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضع قانونی درمجلس به منظور حمایت از واحدهایی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند خبر داد و گفت: این واحدها می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

محمدمهدی برادران، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش تقدیر از واحدهای برتر از منظر تحقیق و توسعه استان تهران گفت: در جهان صنایع جدیدی وجود دارند که سهم بسیاری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و در ایران کمتر به آنها پرداخته‌ایم. صنایع خلاقی که تاکنون در ساختار وزارتخانه جایگاهی نداشته‌اند. برای مثال در حوزه آموزش یا تعیین محتوا که نه نیاز به انبار دارد و نه بسته بندی و غیره اما سهم بسیار بالایی از تجارت را در دنیا به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در دنیا اختلاف اصلی در این است که سرمایه چیست؟ آیا سرمایه نیروی انسانی است یا دانش و علم؟ که می‌توان در پاسخ گفت مهم‌ترین سرمایه نیروی انسانی دانش محور است که در ایران به وفور از نیروهای انسانی با علم و دانش دانشگاهی برخوردار هستیم.
وی در ادامه گفت: سعی این است که در ساختار وزارتخانه از کلی گویی بیرون آمده و به صورت تخصصی موضوعات نوآور و فنی و پژوهشی را به شکل کاربردی پیگیری کنیم. مثلاً در بخش‌ لوازم التحریر و نوشت افزار و سلولزی با استفاده از دانش کارشناسان و متخصصان از نانو در تولید این محصولات استفاده کنیم.

برادران تاکید کرد: باید در تولید، نیازها و خواسته‌های مردم را بشناسیم و به آنها پاسخ دهیم. در کنار تولید محصولات، باید خدمات پس از فروش را نیز مد نظر بگیریم تا رضایت مشتری را جلب کنیم. کیفیت تنها به معنی استحکام محصول نیست بلکه رضایتمندی مشتری، قیمت، زیبایی و … در کنار هم کیفیت را شکل می‌دهند. وی همچنین با اشاره به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: به منظور حمایت از واحدهایی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند قانونی وضع کرده که آن واحدها می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی از واحدهای تولیدی دارای بخش‌های تحقیق و توسعه خواست تا دانش و تجربیات خود را با هم به اشتراک گذاشته و با برگزاری جلسات مشترک با یکدیگر و با مسوولین وزارت این مهم را به انجام برسانند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۶۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما