۰

اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور افتتاح شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور افتتاح شد
اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور افتتاح شد

آی‌تی‌من- فرآیند احداث و تجهیز این کارخانه از نیمه مرداد آغاز شده و در ۷ حوزه مربوط به نوآوری و هوشمندسازی فعالیت می‌کند. فینتک، انرژی، معدن، حمل ونقل، سلامت، کالاهای اساسی، کشاورزی (امنیت غذایی) از حوزه‌های مد نظر کارخانه به شمار می‌رود. در این کارخانه یک شتابدهنده در حوزه هوشمندسازی، ۴ شرکت دانش بنیان به همراه ابزارهای اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه ای خلاق، صندوق جهت تامین مالی، نماینده فن بازار پارک پردیس در کارخانه مستقر شده‌اند. در کشور ۹ کارخانه نواوری مشغول فعالیت هستند که این کارخانه به نوعی دهمین کارخانه و به لحاظ تخصصی اولین کارخانه هوشمندسازی و نواوری در کشور است.

توسعه و استقرار نهادهای زیست بوم همچون مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها، مهارت افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان، نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ اهداف راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری منجمله این کارخانه در کشور محسوب می‌شود.

همچنین ایجاد‌هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق از دیگر اهداف راه‌اندازی این کارخانه نوآوری محسوب می‌شود.

 اقتصاد دانش بنیان با حضور و همکاری بانک‌ها رقم می‌خورد
معاون علمی، فناوری در مراسم افتتاح این کارخانه نوآوری گفت: زمانی که در مورد اقتصاد دانش بنیان سخن می‌گوییم نمی‌توانیم توسعه آن را بدون بانکها متصور شویم. در واقع اقتصاد دانش بنیان رقم نمی‌خورد مگر با حضور بانک‌ها.

روح الله دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: محصولات دانش بنیان ارزشمند هستند و نیاز به حمایت ندارند. باید مشتری برای آنها صف بکشد تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: اگر واقعا این فضای درست را بسازیم که مردم، سرمایه گذاران و بانکها این موضوع را درک کنند می‌توانیم سود و ارزش افزوده حاصل از دانش را داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها می‌توانند در ایجاد ارزش افزوده نقش خود را ایفا کنند، گفت: ارزش واقعی دانش بنیان‌ها را باید حکومت، دولت و بانکها متوجه باشند؛ این عوامل مهم باید به ما کمک کنند تا شرکت‌ها حرف جدید خود را تبدیل به ارزش و بازار کنند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری وظیفه حمایت و پشتیبانی از ایده‌های اولیه را برای رسیدن به محصول اولیه محققان را دارد. معاون علمی ریاست جمهوری افزود: ما باید به شرکت‌هایی که ابرشرکت تولید کننده فناوری هستند توجه کنیم. وی وجه تمایز کارخانه نواوری امیدینو با سایر کارخانه‌ها را همکاری بانک با آن دانست و اظهار کرد: اینکه بانکی به طور جدی پای کار باشد و بر روی حوزه‌ای پیشرو در دنیا متمرکز شود، بسیار مهم است؛ چرا که ترکیب موضوع هوشمند سازی با این همکاری‌ها، اتفاقات بسیار جالبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به شرکت‌های مستقر در این کارخانه خاطرنشان کرد: ترکیب فناوری گردشگری، بانکداری و هوشمند سازی، ارزش افزوده جالبی را ایجاد می‌کند و ورود بانک به صورت پیشرو در این کارخانه نواوری اتفاق خوبی است که امروز اتفاق افتاده است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۶۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين