۰

نوکیا و سامسونگ دوست شدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷

آی‌تی‌من-  شرکت فنلاندی نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافق پس از انقضای توافق قبلی در پایان سال ۲۰۲۲ صورت گرفته و ابداعات اساسیدر فناوری نسل پنجم (۵G) و فناوری‌های دیگر را پوشش می‌دهد. سامسونگ از اول ژانویه، پرداخت‌هایی به نوکیا خواهد داشت اما جزئیات بیشتر مربوط به این توافق، فاش نشده و مفاد آن محرمانه اعلام شده است.

جنیفر لوکاندر، رییس بخش فناوری‌های نوکیا در این باره گفت: از این که به توافق دوستانه دست یافتیم، خردسندیم. این توافق به هر دو شرکت آزادی برای نوآوری می‌دهد و منعکس کننده قدرت مجموعه امتیازهای انحصاری نوکیا، چند دهه سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه و مشارکت در استانداردهای سلولاری و فناوری‌های دیگر توسط اینشرکت فنلاندی است.

مجوزدهی در نوکیا، طی یک دهه گذشته از زمانی که این شرکت، تولیدتلفن‌های همراه را متوقف کرد و به تجهیزات شبکه و مالکیت معنوی معطوف شد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این شرکت همچنان اتکای بالاییبه دریافت حق امتیاز نوآوری‌هایش که در بازار تلفن هوشمند جهانیاستفاده می‌شوند، دارد اما در سالهای اخیر به سمت منابع دیگر درآمد مالکیت معنوی رفته و از خودروسازان برای استفاده از نوآوری‌هایش، حق امتیاز دریافت می‌کند.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۶۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين