۰

راه‌های محافظت از اطلاعات در گوشی‌های گلکسی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
راه‌های محافظت از اطلاعات در گوشی‌های گلکسی
راه‌های محافظت از اطلاعات در گوشی‌های گلکسی

آی‌تی‌من- این نسل با اینکه درک کاملی از فناوری روز دارد و از نحوه محافظت از اطلاعات خود به‌خوبی آگاه است، اما ممکن است گاهی به صورت ناخودآگاه اطلاعات شخصی‌ خود را در معرض خطر قرار دهد.       
در تحقیقی که شرکت سامسونگ سال 2022 با همکاری موسسهBDG در ایالات متحده انجام داد، مشخص شد که حدود 40 درصد از کاربران نسل زد، از رمزهای یکسان برای چندین حساب مختلف خود استفاده می‌کنند و دارای حساب‌هایی با رمز‌‌های مشابه هستند.    

این مسئله علاوه بر اینکه یکی از موارد اشتباه و رایج در محافظت از اطلاعات و داده‌هاست، به شکلی مخاطره‌آمیز سایرافراد را نیز به خطر می‌اندازد. بنابراین ضروری است که هنگام استفاده از ابزارهای هوشمند و به‌روز، از مسائل امنیتی آن نیزآگاه باشیم.  

در ادامه به معرفی راهکارهایی ساده در گوشی‌های گلکسیسامسونگ می‌پردازیم که از طریق آن‌ها محافظت از داده‌ها و مدیریت حریم خصوصی راحت‌تر پیش می‌رود و کاربران ایندستگاه‌ها را در مقابل خطرات دنیای آنلاین ایمن می‌کند.

• قابلیتی برای اشتراک‌گذاری خصوصی
شرکت سامسونگ از سال 2020 به بعد دستگاه‌های گلکسی خود را به ابزاری برای اشتراک‌گذاری خصوصی تحت عنوان Private Share مجهز کرد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات گوشی خود را با امنیت بالا رمزگذاری کند و از حفظ حریم خصوصی خود اطمینان حاصل کند. با این قابلیت،کاربران گلکسی می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام عکس‌ها، فایل‌های صوتی و یا اسناد و حتی پیام برای چه افرادیارسال شود و حتی مدت اعتبار این اطلاعات را نیز می‌توانمشخص کرد تا پس از پایان اعتبار زمانی، دسترسی افراد به اطلاعات و داده‌های شما محدود و یا قطع شود.

جالب است بدانید در نظرسنجی اخیر موسسه BDG از نسل Z که بالغ بر هزار نفر نفر در سراسر ایالات متحده در آن شرکت کردند، 22 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که به طور ناخواسته برای یک همکار و یا کارفرمای خود پیامی شخصی ارسال کرده‌اند که قرار بوده برای خانواده یا دوستان ارسال شود.  

بر همین اساس سامسونگ گزینه‌ای با نام Private Share را در اختیار شما قرار داده تا امنیت و حریم خصوصی شما کاملا حفظ شود. با این قابلیت می‌توانید به‌طور کامل کنترل کنید که چه کسی چه زمانی چه اطلاعاتی را مشاهده کند.

برای دسترسی و استفاده از این قابلیت نیز کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
•​وارد تنظیمات گوشی شوید
•​به بخش Biometrics and Security مراجعه کنید
•​گزینه Private Share را بیابید و وارد آن شوید
•​پس از مطالعه اصول و ضوابط، بر روی گزینه Agree کلیککنید

با انجام همین چند مرحله Private Share برای شما فعال می‌شود؛کافیست هربار که قصد ارسال محرمانه و خصوصی محتواییرا داشتید می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید و از طریقگزینه Share Files و انتخاب مخاطب، محتوای خود را برای او ارسال کنید. در منوی این قابلیت همچنین امکان تنظیمتاریخ انقضا و پاک‌کردن محتوای اشتراگ‌گذاری شده را نیزدارید.

• منطقه امنی به نام  Secure Folder
قابلیت Secure Folder سامسونگ یک قابلیت امنیتی قدرتمند بر روی دستگاه‌های گلکسی به شمار می‌رود. این پوشه مجزا به کاربران امکان ایجاد یک فضای کاملاً ایزوله و امن را در دستگاه‌های خود می‌دهد که می‌توانند در آن عکس‌ها، ویدئوها،فایل‌ها، برنامه‌ها و اطلاعات حساس خود را ذخیره کنند. اینفضا به‌طور کامل از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات و برنامه‌های ذخیره‌شده جلوگیری می‌کند.  
 
با Secure Folder می‌توانید داده‌های خود را رمزگذاری کنید و از طریق الگو(Pattern)، پین یا اثرانگشت مانع و سدی قدرتمند در برابر نفوذ دیگران ایجاد کنید. این بخش همچنین به‌طور منظم توسط سامسونگ به‌روزرسانی می‌شود و امکان پشتیبان‌گیریاز اطلاعات در یک فایل محافظت‌شده را نیز برای شما فراهم می‌کند.

برای دسترسی و بهره‌مندی از این پوشه امن مراحل زیر را دنبال کنید: 
•​وارد تنطیمات شوید
•​به بخش Biometrics and Security مراجعه کنید
•​گزینه Secure Folder را بیابید و وارد آن شوید
•​ادامه دهید و وارد حساب سامسونگ خود شوید یاحسابی در سامسونگ ایجاد کنید
•​رمزی برای خود تعریف کنید و تایید را بزنید
پس از طی کردن این مراحل یک پوشه به نام Secure Folder در منوی برنامه‌های گوشی اضافه می‌شود و از این پس شما می‌توانید داده‌های حساس و اطلاعات شخصی خود را درون آن محفوظ نگاه دارید.

• کنترل دقیق تغییرات با Nice Catch
در این میان برنامه متمایز دیگری به نام Nice Catch نیز در دسترس کاربران گوشی‌های گلکسی قرار دارد.

Nice Catch به شما امکان مشاهده تغییرات و اتفاقاتی که ممکن است از آن غافل باشید و یا به هر دلیلی متوجه آن نشده‌اید را می‌دهد و به‌شکلی دقیق آن‌ها را ردیابی می‌کند. با داشتن اپلیکیشن Nice Catch در گوشی خود، می‌توانید تاریخچهدقیقی از عملکردهای مختلف گوشی را همراه با زمان و ساعت آن مشاهده کنید. فهرست و تعداد اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌هایی که از ویژگی لرزش (Vibration) گوشی استفاده کرده‌اند، برنامه‌هایتغییردهنده حالت زنگ یا تماس، اپلیکیشن‌هایی که پنجره‌هایپاپ‌آپ نوتیف را به نمایش گذاشته‌اند یا برنامه‌هایی که صفحه نمایش گوشی را روشن کرده‌اند، از جمله عملکردهای قابل مشاهده Nice Catch است. این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری از عملکرد دستگاه خود داشته باشید و در صورت مشاهده تغییرات ناآشنا به حذف و تنظیم آن بپردازید.

    Nice Catch از منظر امنیتی می‌تواند اطلاعات حیاتی و کاملی به شما ارایه ‌دهد. اطلاعاتی که به شما می‌گوید هر تغییریا عملکرد غیرمنتظره در دستگاه شما دقیقاً از کجا ناشیمی‌شود. با تمرکز بر امنیت و کنترل بر روی این وقایع، اینقابلیت به شما ابزاری مهم را برای حفظ امنیت گوشی و حریمخصوصی ارایه می‌دهد.

شما می‌توانید اپلیکیشن Nice Catch را از طریق Galaxy Store به‌راحتی دریافت کنید. 
 
• اشبورد امنیت و حریم‌خصوصی سامسونگ
در برنامه تنطیمات گلکسی، یک ویژگی دیگر نیز نهفته است که با استفاده از آن نظارت موثر و کاملی روی برنامه‌های دیگر و داده‌های خود دارید. این ویژگی با نام Security & Privacy Dashboard در منوی تنظیمات قابل مشاهده است. از طریق اینداشبورد امنیتی سامسونگ می‌توانید ببینید کدام برنامه‌ها به داده‌ها دسترسی دارند، این برنامه‌ها از کدام مجوزها استفاده می‌کنند و دسترسی آن‌ها چه زمانی اتفاق می‌افتد. همچنین میتوانید مجوزهای دوربین، میکروفون، تقویم، موقعیت مکانیو مواردی دیگر را برای هر برنامه‌ای از طریق این قسمت مدیریت کنید. برای ایجاد امینت بیشتر در برنامه‌های خود می‌توانید رمز‌های مختلفی برای ورود به آن‌ها انتخاب کنید.

از طریق این راهکارهای ساده و کارآمد و همچنین فناوری‌هاییکه معرفی شد، می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن اطلاعات شخصی خود را محافظت کنید و از مشکلات امنیتی ناشی از نفوذ و حملات بدافزارها و کلاهبرداران جلوگیری کنید.    
کد مطلب : ۲۸۱۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما