۰

فراخوان ارائه پیشنهاد برای بازنگری اسناد نماتن

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
فراخوان ارائه پیشنهاد برای بازنگری اسناد نماتن
فراخوان ارائه پیشنهاد برای بازنگری اسناد نماتن

آی‌تی‌من- هدف مجموعه اسناد نماتن، که تدوین آن به سال‏‌های اواخر دهه 1370 و اوایل دهه 1380 برمی‏‌گردد، تعریف چارچوب‌‏های اولیه‌‏ای برای تعریف و ارجاع پروژه‌‏های نرم‌‏افزاری بود. این کار که با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و انجمن شرکت‌‏های انفورماتیک ایران انجام شد، توانست تا حد زیادی به کارفرمایان و پیمانکاران در نحوه تعریف و واگذاری پروژه‌های نرم‌‏افرای کمک کند.

با ابلاغ رسمی ‌این اسناد در سال‎های 1383 و 1384 توسط سازمان برنامه و بودجه، دامنه بکارگیری و استفاده از آن در پروژه‌‏های نرم‏‌افزاری (به ویژه توسط کارفرمایان دولتی) توسعه یافت. نماتن 1 مشتمل بر 6 سند (با موضوع: «نحوه ارجاع کار») و نماتن 2 مشتمل بر 9 سند (با موضوع: استانداردهای پایه‌ای تولید و توسعه نرم‌افزار) است.

در حدود 20 سال که از تدوین نسخه‏‌های اولیه می‏‌گذرد، هم قوانین و ضوابط ارجاع کار (به‌ویژه با تصویب و ابلاغ قانون برگزاری مناقصات و آئین‌نامه‌های اجرایی آن توسط دولت) دستخوش تغییرات اساسی شده، و هم دنیای مهندسی نرم‌‏افزار تحولات عمیق و گسترده‏ای را (به‌‏خصوص در حوزه فناوری و استانداردها) تجربه کرده است. علاوه بر آن، به‌دلیل ضرورت تعجیل در ارائه اولیه، اسناد دارای اشکالات محتوایی و شکلی متعددی هستند که با گذشت چند سال از ابلاغ آن، بازنگری و متناسب‌سازی آن با مقررات و مصوبات جدید را اجتناب‌‏ناپذیر می‏‌کند. بر این اساس، موضوع ابتدا توسط رسته توسعه نرم‌‏افزار در جلسه پنچاه و هفتم هیأت‏‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران (مورخ 25/10/1401) مطرح و مصوب شد. براین اساس مقرر شد سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران طی یک فرآیند مشخص و با استفاده از ظرفیت شرکت‏‌های فعال در حوزه مشاوره و نرم‌‏افزار، اقدام به بازنگری این مجموعه اسناد کند.

نصر تهران از شرکت‏‌های توانمند و آشنا به این حوزه دعوت کرده است که پیشنهادهای خود را برای اجرای این پروژه، به صورت الکترونیکی حداکثر تا روز 20 بهمن‌ماه به آدرس info@tehrannsr.org ارسال کنند.
پیشنهادهای ارائه شده باید شامل حداقل موارد زیر باشد:
1-سوابق و تجربه کاری (مرتبط) شرکت
2- آگهی تاسیس و آخرین تغییرات (مدیران)
3- پیشنهاد فنی (شرح خدمات، زمان‏بندی، محصولات قابل تحویل)
4- قیمت
لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت و تخصصی بودن پروژه، مبنای انتخاب مشاور صرفاً قیمت کمتر نبوده و مواردی همچون توان فنی، میزان تجربه و خصوصاً کیفیت پیشنهاد ارائه شده، تاثیرگذار است. 
 
کد مطلب : ۲۸۰۷۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما