۰
اختلال اینترنت به علت حمله سایبری

وزیر ارتباطات باز هم اینترنت طبقاتی را انکار کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
وزیر ارتباطات باز هم اینترنت طبقاتی را انکار کرد
وزیر ارتباطات باز هم اینترنت طبقاتی را انکار کرد

آی‌تی‌من-  وی گفت: شب گذشته رییس جمهور گفت از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم اگر حداقل به قوانین خودشان پایبند باشند.
وزیر ارتباطات در واکنش به دسترسی به اینترنت بدون فیلتر (اینترنت طبقاتی) گفت: هدف ما باز کردن سایت‌های تحریمی ‌برای استفاده‌های علمی‌است؛ اینترنت را برای بالاشهر و پایین‌شهر یک‌جور می‌خواهیم.

اما ظهر پنجم بهمن‌ ماه برای دقایقی تمام خطوط اینترنتی، هم ثابت و هم تلفن همراه قطع شد و قبل از این اتفاق هم اطلاع‌رسانی مبنی بر قطع اینترنت ارایه نشده بود.

اکنون و پس از گذشت 10 روز عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت این اتفاق گفت: قطعی کامل رخ نداد و شاهد کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل ترافیک تهران بودیم. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد یک حمله سایبری بسیار سنگین اتفاق افتاده بود که موجب کاهش ترافیک
 شد.

به گفته وزیر ارتباطات منشأ این حمله در حال بررسی است.

وزیر ارتباطات درباره اینترنت ویژه برای برنامه‌نویسان، این سرویس را همانند سرویس راداربازی که برای گیمرها عرضه شده توصیف کرد با این تفاوت که قرار است مشکل برنامه‌نویسان، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستند را حل کند.

در خبر دیگری وزیر ارتباطات از بررسی رفع فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه گفت.

زارع‌پور با بیان تلاش برای رفع فیلتر برخی پلتفرم‌ها گفت: فعلا نمی‌تواند گزینه خاصی را اعلام کند اما به دنبال بازگشایی برخی پلتفرم‌ها هستند که پیش‌تر فیلتر شده بود و حالا امکان بازگشایی آنها با توجه به تغییر سیاست‌های آنها وجود دارد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۸۰۷۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما