۰
رییسی تاکید کرد:

پلتفرم‌های خارجی باید پاسخگو باشند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱
پلتفرم‌های خارجی باید پاسخگو باشند
پلتفرم‌های خارجی باید پاسخگو باشند

آی‌تی‌من-  ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره انتقاداتی که به سرعت و دسترسی اینترنت مطرح می‌شود، گفت: نظرم در زمینه اینترنت عوض نشده است. زندگی، کسب و کار و ارتباطات مردم در بستر فضای مجازی انجام می‌شود. به عبارتی این محیط، محیط زیست مردم ما محسوب می‌شود و باید آرامش بخش باشد و دسترسی‌ها به راحتی صورت گیرد. به وزیر ارتباطات و بخش‌های دیگر از مسوولان همیشه گفتم که نباید در اینترنت اختلال باشد و مردم باید راحت از آن استفاده کنند و اختلال در اینترنت موجب گله ما و همچنین گله مردم هم هست. رییسی در مورد محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به تعدادی از پلتفرم‌های خارجی افزود: قبل اغتشاشات محدودیتی برای دسترسی به پلتفرم‌های خارجی ایجاد نشده بود. اما این پلتفرم‌ها بستری برای ایجاد ناامنی شد. کجا اجازه می‌دهند یک پلتفرم خارجی بستری برای ایجاد ناامنی باشد؟

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه مخاطب موضوع اینترنت فقط وزارت ارتباطات نیست، گفت: در جلسات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور همه قوا بررسی شده است که اگر پلتفرم‌ها همچنان بستر ناامنی باشند، نمی‌توان به آنها اجازه فعالیت داد. اروپایی‌ها چرا دو استاندارد دارند؟ آنها برای خودشان می‌پسندند که دفتر خدمات هر پلتفرمی ‌که در داخل کشور آنها فعالیت می‌کند، در داخل آن کشورها وجود داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی هم همین را خواسته که آنها پاسخگوی فعالیت خود باشند و در کشور ما ناامنی ایجاد نکنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه، هر پلتفرمی‌باید پاسخگو باشد، زیرا وقتی پاسخگو نباشد، مشکل ایجاد می‌شود و بستر ناامنی می‌شوند، اظهار کرد: وزارت ارتباطات تلاش کرد تا پلتفرم‌های داخلی ایجاد کند تا مردم از این پلتفرم‌ها استفاده کنند که این کار شده است تا مردم در کسب و کار دچار مشکل نشوند. من معتقدم اختلالی در اینترنت نباید باشد و ما حتما موافق اختلال در اینترنت نیستیم، اما هر پلتفرمی‌ بخواهد در کشور فعالیت کند نباید در کشور ناامنی ایجاد کند.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۸۰۷۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما