۰

خیز اتحادیه اروپا برای مقابله با انتقال غیرقانونی داده‌ها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
خیز اتحادیه اروپا برای مقابله با انتقال غیرقانونی داده‌ها
خیز اتحادیه اروپا برای مقابله با انتقال غیرقانونی داده‌ها

آی‌تی‌من- کمیته صنعت، تحقیق و انرژی پارلمان اروپا ماه آینده خواستار حمایت قانونگذاران اتحادیه اروپا از اصلاحیه‌هایی خواهد شد که به آن اجازه می‌دهد مذاکراتی درباره جزئیات نهایی پیش نویس قانون داده کمیسیون اتحادیه اروپا را با کشورهای عضو آغاز کند.

پیش نویس قانون داده، حقوق و الزاماتی درباره استفاده از داده‌هایی تعیین می‌کند که توسط مصرف کنندگان شرکتها در گجت‌های هوشمند، ماشین آلات و محصولات مصرفی تولید شده است. این بخشی از انبوه قوانینی است که هدف آن کنترل قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا است.

اتحادیه اروپا نگران آن است که فرایند انتقال داده از آنچه ادوارد اسنودن (پیمانکار سابق سازمان اطلاعات آمریکا) در سال ۲۰۱۳ درباره نظارت گسترده آمریکا فاش کرد، گسترده شده باشد.

پیلار دل کاستیلو ورا یکی از قانونگذاران اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: قانون داده، فرایند دسترسی به انبوهی داده‌های با کیفیت صنعتی را زیر و رو می‌کند.

کمیته پارلمان اروپا اقداماتی حفاظتی در برابر انتقال بین المللی غیر قانون داده‌ها به وسیله تهیه کنندگان سرویس‌های ابری معرفی و شرایط سختگیرانه‌تری بر درخواست‌های انتقال داده از کسب وکار به دولت‌ها وضع کرده است.
 

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۰۷۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما