۰

ناتو هک شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
ناتو هک شد
ناتو هک شد

آی‌تی‌من-  یکی از مقام‌های ناتو اعلام کرد: کارشناسان بخش سایبری در حال رسیدگی به این حملات هستند و ناتو همواره با چنین حوادثی مقابله می‌کند و امنیت سایبری برای ما بسیار جدی است.

این اظهارات پس‌ازآن منتشر شد که برخی خبرگزاری‌ها مدعی شدند هکر‌های طرفدار روسیه به‌طور هم‌زمان به وب‌گاه عملیات ویژه ناتو (NSHQ) و برخی دیگر وب‌سایت‌های متعلق به ناتو حمله کرده و آن را از دسترس خارج کردند.

خبرگزاری آلمانی dpa، اعلام کرده که به‌طور مشخصی این حملات از سوی گروه هکر روسی KillNet صورت گرفته است. نام این گروه در حملات هکری آلمان هم آمده است و وب‌سایت‌های بوندستاگ، پلیس و تأسیسات زیرساختی حیاتی را از کار انداخت. هفته گذشته نیز قانون‌گذاران آمریکایی خواستار ارائه اسناد مربوط به حمله سایبری روسیه به آزمایشگاه هسته‌ای این کشور شدند. این درخواست پس‌ازآن مطرح می‌شود که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد گروه هکری روس به نام «کلد ریور» یکی از آزمایشگاه‌های هسته‌ای ملی آمریکا را در تابستان گذشته هدف قرار داد. پیش‌ازاین نیز آمریکا و انگلیس در اقدامی مشترک هفت نفر از اعضای گروه هکری روسی «تریک بات» (TrickBot) را تحریم کردند. 

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد اعضای این گروه ظاهراً با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه ارتباط دارند و فعالیت‌های سایبری مخربی را انجام داده‌اند که قربانیان غیر روسی را از سال ۲۰۱۴ هدف گرفته و شامل موجی از حملات باج افزاری علیه زیرساخت‌های حساس، بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی در امریکا، انگلیس و کشورهای دیگر بوده است.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۸۰۷۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما