۰
در نشست کارگروه شورای گفت‌وگو تاکید شد:

اینترنت طبقاتی به توسعه رانت منجر می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
اینترنت طبقاتی به توسعه رانت منجر می‌شود
اینترنت طبقاتی به توسعه رانت منجر می‌شود

آی‌تی‌من- بررسی تاثیر محدودیت دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر کسب‌وکارهای مجازی و فعالیت اقتصادی موضوع نشست کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگو بود. این موضوع توسط کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران مطرح شده بود و با حضور نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، صاحبان کسب و کار های معتبر مجازی مانند دیجی‌کالا، اسنپ و نماینده اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بررسی شد.

در این نشست عنوان شد: فیلترینگ کسب‌وکارها را از نظر مالی و فنی دچار آسیب کرده. استفاده از vpn مخاطرات جدی برای فضای کسب و کار ایجاد کرده است. فعالان اقتصادی، و فعالان کسب‌وکارهای مجازی نیاز به حمایت قانون‌گذار، حاکمیت و دولت دارند. باید ظرفیت‌های قانونی بررسی شود و طبق این ظرفیت‌ها از کسب‌وکارها حمایت شود.

در نشست کارگروه شورای گفت‌وگو به ظرفیت ماده 33 منشور حقوق شهروندی و اصل 79 قانون اساسی اشاره شد که طبق این قوانین هیچ نهادی نمی‌تواند بیش از یک ماه محدودیت فضای مجازی را ادامه دهد. اما در ادامه محدودیت اینترنت و  فیلترینگ این قوانین نقض شده است.

بعد از آن کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران گزارشی از بررسی آخرین وضعیت اینترنت و طرح موسوم به اینترنت طبقاتی ارائه کرد. اینکه ارائه اینترنت طبقاتی نقض غرض است و این باعث رانت خواهد شد. 

نایب‌رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران هم در این نشست با اشاره به اینترنت طبقاتی گفت: اینترنت طبقاتی عدالت اقتصادی را از بین می‌برد و اگر اینترنت به صورت انحصاری باشد کسب و کار کوچک از بین خواهد رفت و باید در این زمینه گفت‌وگو شود. ادامه دسترسی به اینترنت طبقاتی، باعث افزایش فاصله طبقاتی خواهد شد.

بعد از آن محمد اسکندری، مدیر دبیرخانه شورای گفت‌وگو از ناکارآمدی فیلترینگ گفت و تاکید کرد: دسترسی آزاد به اینترنت مسئله کسب‌وکارها است و ادامه این فرایند ناکارامدی جدی دارد. حل مسئله اینترنت مطالبه بخس خصوصی است.

همچنین نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای این است که فضا را برای کسب‌وکارهای داخلی هموار کند. 
 
کد مطلب : ۲۸۰۹۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما