۱
فرمانده کل انتظامی‌کشور:

تجهیزات پلیس فتا باید بروزرسانی شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
تجهیزات پلیس فتا باید بروزرسانی شود
تجهیزات پلیس فتا باید بروزرسانی شود

آی‌تی‌من- سردار احمدرضا رادان با حضور در دوازدهمین نشست سراسریروسای پلیس فتا استان‌ها و معاونان حوزه مرکزی پلیس فتا از اینپلیس بازدید کرد و در حاشیه برگزاری این همایش با تبریک ایامشعبانیه و لزوم درک ماه مهمانی خدا توام با معرفت و لیاقت، پلیس فتارا یکی از پلیس‌های اثرگذار، دارای نام و نشان در سازمان و بین عموم مردم برشمرد.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های مردم به پلیس فتا در فضای مجازی روز به روز بیش تر می‌شود و این بدان معناست که این پلیس در آینده اینزدیک نقش موثرتر و کارآمدتری خواهد داشت، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود پلیس فتا آمادگی بیشتری داشته باشد تا بتواند با تهدیداتجدید، فرصت‌های جدید برای سازمان و مردم ایجاد کند.

این مقام ارشد انتظامی‌ ضمن تاکید بر اینکه پلیس فتا برای مجموعه انتظامی‌اقتدارآفرین و هویت ساز است، ادامه داد: پلیس سایبری فراجادر راستای طراحی معماری فتا آینده، وضع موجود را سنجیده، محیط را درک کرده و جهت سازی‌ها را مطرح می‌کنند.

وی افزود: برای داشتن پلیس مطلوب باید جایگاه، نقش و کارکرد تعریفشود و پلیس فتا در بین مردم و مخاطبان بیرونی که شامل دستگاه‌ها و نهادهاست جایگاه برجسته ای دارد که باید این کسب مقام اولی همواره حفظ شود.

سردار رادان در ادامه با بیان اینکه پلیس فتا باید همواره درک از وضعیت موجود و درک از آینده داشته باشد، اضافه کرد: این پلیس بایدتهدیدات آینده در حوزه فتا را بشناسد و بداند خاستگاه مردم چیست و اشرافیت بر هدف گرفتن سازمان‌ها در جهت آماده سازی در تعامل در انجام ماموریت‌های حوزه سایبر داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مجموعه باید جهت سازها و ارکان جهت ساز را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: این بدان معناست که پلیس فتا متخصص، آینده نگر و انقلابی است.

فرمانده کل انتظامی ‌جمهوری اسلامی‌ایران بر آمادگی پلیس فتا در انجام ماموریت‌های محوله تاکید کرد و گفت: معماری آینده این پلیس بایدروبه جلو، سریع الوصول و انقلابی باشد؛ برای رسیدن به آن پلیس در آن فضا و تهدیدات نیاز به تجهیزات و تشکیلات بروز داریم و بایدمتخصصان، اندیشمندان و نخبگان به پلیس فتا برای همکاری دعوت شوند و با این روند در حالی که تهدیدات حال را تهدید می‌دانیم غافل از تهدیدات آینده نخواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی ‌با بیان اینکه در معماری وضع مطلوب بایدهوشمندانه عمل کنیم؛ گفت: باید در این رابطه سه بعد را در نظر گرفت؛ بعد اول، منابع انسانی و استفاده از افراد متخصص و علاقه مند به پیدایش علوم جدید است. پلیس فتا هیچ وقت نباید درهای فضای علم و دانش را به روی خود ببندد و باید افراد نخبه را شناسایی و افراد اندیشمندرا در گزینش جذب کند.

وی بعد بعدی را ساختار سازمانی عنوان کرد و افزود: باید نگاهی نهادی،انقلابی و انعطاف پذیر به ساختار داشته باشیم و همچنین در بعد تجهیزات نیز نباید صرفا نگاه بیرونی داشت و باید خودکفا عمل کرد زیرا اگر صرفا نگاه به بیرون داشته باشید محکوم هستید چون آن توانایی و توانمندی مختص شما نخواهد بود.

سردار رادان در خاتمه ضمن تشکر از پلیس فتا در راستای اجرایماموریت‌های محوله کشف، پیشگیری و تشخیص به موقع جرایمسایبری؛ خاطر نشان کرد: با معماری آینده پلیس فتا شما می‌توانید از تهدید عبور کنید و اقدام به موقع شما تهدید را خنثی سازد. ما همواره باید سعی کنیم پلیس فتا در صعود باشد و امیدواریم با برنامه ریزی و تلاشی جهادگونه و نشأت گرفته از فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر جلب رضایت خدا در امتداد جلب رضایت مردم در تامین امنیتو آرامش شهروندان گام برداریم و مردم در حوزه فضای سایبر احساس ناامنی نکنند.

در حاشیه این مراسم سردار احمد رضا رادان از شبکه اجتماعی همیارانسایبری پلیس فتا و همچنین چندین کتاب در حوزه کودکان و سایبر که برای اولین بار در پلیس نگاشته شده و دو جلد کتاب داستانی دیگر که بر اساس پرونده‌های واقعی پلیس فتا به رشته تحریر در آمده، رونماییکرد.
در این همایش سردار وحید مجید رییس پلیس فتا فراجا گزارشیمبسوط در خصوص معماری آینده این پلیس ارائه کرد و در خاتمه از مدیران برتر پلیس فضای سایبری کشور با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۰۹۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما