۰

مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۵
مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شد
مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

آی‌تی‌من- منابع خبری گزارش داده‌اند ایالات متحده و شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه به توافقی برای پرداخت جریمه در خصوص نقض احتمالی تحریم‌های ایران، روسیه، سوریه و کوبا از سوی این کشور دست پیدا کرده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای گفت مایکروسافت با پرداخت 3 میلیون دلار برای حل و فصل پرونده مربوط به 1300 مورد نقض تحریم‌های کوبا، ایران، روسیه و سوریه موافقت کرده است. مایکروسافت به صادرات خدمات یا نرم‌افزار به حوزه‌های تحت تحریم متهم شده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته تخلفات شرکت مایکروسافت شدید نبوده و این شرکت به صورت داوطلبانه آنها را اظهار کرده است. اداره کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های وابسته به مایکروسافت مجوز نرم‌افزار یا خدمات سروروها و سیستم‌های مستقر را آمریکا و ایرلند را به نهادها، دیگر کاربران و افراد تحریم‌شده در کوبا، ایران، سوریه و روسیه فروخته یا ارائه کرده‌اند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری تصریح شده بخش عمده تخلفات مایکروسافت بین‌ سال‌های 2012 تا 2019 اتفاق افتاده و مربوط به ارائه خدمات از سوی این شرکت به نهادها و افراد تحریم‌شده در منطقه کریمه اوکراین بوده است و مایکروسافت نتوانسته استفاده این طرف‌ها از محصولات مورد نظر را شناسایی کرده و از آنها جلوگیری کند.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۰۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما