۰

شناسایی ۵۶۰۰ پزشک فاقد کارتخوان

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
شناسایی ۵۶۰۰ پزشک فاقد کارتخوان
شناسایی ۵۶۰۰ پزشک فاقد کارتخوان

آی‌تی‌من- داوود منظور گفت: گزارش تخلف ۵ هزار و ۶۰۰ پزشک فاقد دستگاه کارتخوان، به سازمان نظام پزشکی جهت برخورد قانونی ارسال شده و این افراد از تسهیلات مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم نیز محروم خواهند شد.

منظور گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی صنفی فاقد دستگاه کارتخوان نیز به ادارات امور مالیاتی مربوط معرفی شدند. همچنین اسامی بیش از ۲۰۰ شرکت کاغذی شناسایی شده و بیش از هفت هزار شخص حقیقی و حقوقی مشکوک به انجام معاملات صوری در سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir منتشر شده است. معاون وزیر اقتصاد با بیان میزان صدور اوراق تشخیص مؤدیان دارای فرارهای مالیاتی عنوان کرد: از محل کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اوراق تشخیص مربوط به مؤدیان دارای فرارهای مالیاتی صادر شده است.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اجرای هر چه بهتر و با کیفیت‌تر ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم ناظر بر موضوع بازرسی‌های میدانی مالیاتی اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، با تقویت ساختار و نیروی انسانی واحدهای اجرایی بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی در ادارات کل امور مالیاتی و نیز با اجرای ۳۰۲ مورد عملیات بازرسی مالیاتی در سال گذشته از مؤدیان مشکوک به فرار مالیاتی، بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق تشخیص مالیاتی برای این دسته از مؤدیان مالیاتی صادر، ابلاغ و در فرایند قطعیت و وصول مالیات قرار گرفته است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۰۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين