۰

خسته نباشید

علی شمیرانی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
خسته نباشید
خسته نباشید

این اظهارات داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی است که در تاریخ 23 آبان‌ماه جاری در بخش خبری تلویزیون کشور پخش و در سایر رسانه‌ها و فضای مجازی نیز دست به دست شد.

اینکه رییس سازمان امور مالیاتی به عنوان بالاترین مرجع نظارت بر اجرای قانون الزام به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی، چرا خود به این تخلف آشکار تن داده و احتمالا چه برخوردی با یکی از تخلفات رایج در کشور کرده البته روشن نیست. 

ولی پیام روشن ماجرای مذکور که مسوول مربوطه تازه با آن برخورد کرده این است که هیچ هراس و دغدغه‌ای از نظارت‌ها در کار نیست. 

البته مسوول مربوطه ظاهرا در این مورد خاص، بین مردم زندگی می‌کند که دریافته حتی از رییس سازمان امور مالیاتی هم خواسته می‌شود از مسیری غیر از آنچه قانون تعیین کرده، کارش را انجام دهد، چه رسد به مردم عادی.

اگرچه شاید ایشان و برخی دیگر از مدیرانی که صرفا از خدمات ویژه و تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای خاص، بهره‌مند هستند، ندانند که این مشکل در برابر انبوهی از تخلفاتی که مدت‌هاست مردم با آن مواجه هستند، هیچ چیزی نیست.

از پزشکانی که صرفا دلار و حتی رمزارز می‌خواهند و درخواست‌های مستمر و علنی برای زیرمیزی و قطع و اختلال سامانه‌ها برای حذف خدمات بیمه درمانی مردم عادی و محاسبه آزاد و نقدی گرفته تا هزینه‌های بالای درمان و خودپردازهایی که روزی 200هزار تومان پول بیشتر نمی‌دهند!

این روزها کسانی که درگیر فرایندهای پزشکی و درمانی هستند، می‌دانند که وقتی به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند، باید هم چند کارت بانکی داشته باشند، هم اپلیکیشن برای انتقال پول و هم مقدار زیادی پول نقد، تا بر اساس انصاف و فرمول هر جا، به یک روش تسویه حساب کنند.

رسانه‌های کشور هم از شهرهای بزرگ و کوچک گرفته تا تهران، پر است از گزارش‌های مواجهه با این مشکلات که در روز روشن و علنا در حال وقوع است و وقتی رییس سازمان مالیاتی هم اینطور می‌گوید، یعنی خبر و اثری از بهبود اوضاع نیست و باید به متولیان امر خسته نباشید گفت.
 
مولف : علی شمیرانی
کد مطلب : ۲۸۰۲۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما