۰
رییس پلیس فتا اعلام کرد:

آغاز برخورد با بی‌حجابی در فضای مجازی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
آغاز برخورد با بی‌حجابی در فضای مجازی
آغاز برخورد با بی‌حجابی در فضای مجازی

آی‌تی‌من-  سردار وحید مجید گفت: در حوزه اقدامات پیش‌دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی با بیان به مصادیق مجرمانه در خصوص “ اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، پیکر تراشی و غیره، افزود: تا کنون با انجام ۷۶۴۳ رصد عام صورت تعداد ۱۹۲۷ مورد شناسایی انجام شده و بالغ بر ۵۰۰ فقره اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی صورت گرفته است. رییس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی‌و به خصوص کاربران فضای سایبر کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی شناسایی و برخورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار مجید بیان کرد: بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ، اخاذی و غیره از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده‌های کثیرالشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت‌های انتظامی ‌قرار دارد.

 پایش فعالیت مزون‌ها و مدلینگ‌ها در فضای مجازی
در خبر دیگری در همین رابطه رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پلیس فتا به منظور مقابله با بی‌عفتی و هنجارشکنی، تمام فعالیت‌های آتلیه‌ها، باشگاه‌ها، مزون‌ها، مدلینگ‌ها و دیگر عرصه‌های مختلف در فضای مجازی پایش می‌شوند.

مصطفی مرتضوی با بیان به اینکه رعایت عفت عمومی‌در فضای مجازی، مطالبه عموم مردم است گفت: با هدف برخورد و مقابله با بی‌عفتی و هنجارشکنی، طرحی را پلیس فتا آغاز کرده است. رییس پلیس فتا اصفهان گفت: در ۱۰ روز آغازین اجرای طرح، تاکنون ۴۵۰ صفحه مجازی رصد و شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 برخورد پلیس لرستان با بی‌حجابی در فضای مجازی
رییس پلیس فتا استان لرستان نیز از برخورد و مسدود کردن کانال‌های ترویج بی حجابی در استان خبر داد.سرگرد حسین سپهوند گفت: در راستای طرح ناظر ۴ که مربوط به طرح عفاف و حجاب در بستر فضای مجازی است، ماموران پلیس فتا استان لرستان با اشراف اطلاعاتی از ابتدای این طرح تاکنون در این خصوص یک هزار و ١٣٣ مورد رصد انجام داده‌اند، که ۶٩٣ مورد از آنان که از صفحات سایت‌ها، پیچ‌ها و کانال‌هایی که در فضای مجازی اقدام به ترویج بی‌حجاب می‌کردند، مسدود شدند. وی افزود: در ادامه این طرح تعداد ١٣٣ واحد صنفی و کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی اقدام به کشف حجاب می‌کردند، پس از شناسایی و رصد جهت اقدامات قانونی به پلیس نظارت بر اماکن عمومی‌پلیس استان معرفی شدند. رییس پلیس فتا استان لرستان گفت: همچنین در این راستا ۵٣ متخلف احضار که پس از اخذ تعهد به مراجع قضائی معرفی شدند.

 شناسایی ادمین‌های ۱۷ صفحه اینستاگرامی
رییس پلیس فتا استان بوشهر نیز گفت: در مدت اخیر بیش از ۱۷ فقره صفحه اینستاگرامی‌لایو مستجهن که ادمین آن‌ها ساکن استان بوده‌اند، شناسایی و تعدادی از آن‌ها دستگیر، در برخی موارد نیز در حال سیر مراحل تکمیلی تخصصی هستند.

سرهنگ مهدی قاسمی‌ از اجرایی طرح عملیاتی پلیس فتا استان بوشهر در برخورد با رفتارهای خلاف قانون و هنجارشکنانه در فضای سایبر از تشدید اقدامات پلیس فتا در مبارزه با رفتارهای خلاف قانون و هنجارشکنانه با عملیاتی کردن طرح ویژه‌ای در فضای مجازی پیرو در خواست مکرر مردم و بویژه خانواده‌ها خبر داد. وی اضافه کرد: با احترام به مطالبات مستمر مردم و کاربران فضای مجازی و بر اساس وظایف قانونی، پلیس فتا استان در موضوعات مقابله با رفتارها، مصادیق اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه در فضای سایبر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی در اختیار و توسعه اشراف سایبری برخط، با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های خاص عملیاتی، ضمن پایش شبانه‌روزی هرگونه فعالیت مجرمانه حول محورهای ترویج و اشاعه فحشا و موارد سوء اخلاقی، برخورد قانونی و بازدارنده را با مجرمین برحسب نوع جرائم ارتکابی را در اولویت مأموریت‌های خود قرار داده است. این مقام سایبری افزود: در رصد شبانه روزی همکارانم در پلیس فتا استان صدها تارنما با محتواهای مجرمانه نظیر ترویج مصادیقی اعم از تن‌نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن، پیکرتراشی و ... در رصد عام استخراج و پس از شناسایی هویت ادمین این تارنماها بر حسب نوع و کیفیت جرائم ارتکابی، اقدام قضایی و پلیسی متناسب شامل تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی صورت گرفته است.
 
کد مطلب : ۲۸۱۰۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما