۰
در شصت و پنجمین نشست سرمایه‌گذاری کارایا امضا شد

تفاهم‌نامه کارایا و مرکز پست برای پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
تفاهم‌نامه کارایا و مرکز پست برای پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها
تفاهم‌نامه کارایا و مرکز پست برای پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها

آی‌تی‌من- عضو هیات موسس کارایا در ابتدای این نشست حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها را مهم‌ترین دغدغه گروه کارایا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این شرکت، دارای ۳۴ عضو حقیقی است که این تعداد، ۲۹ سرمایه گذار را شامل می‌شود.

حسین مفاخریان با بیان این که تاکنون ۱۲۸ تیم مجوز تاییدیه برای سرمایه گذاری را اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ تیم مورد ارزیابی قرار گرفته و راستی آزمایی شدند که منجر به ۱۴ مورد سرمایه گذاری شده است.

عضو هیات موسس کارایا، با بیان اینکه شرکت کارایا به هنگام به مشکل برخوردن استارت‌آپ‌ها وارد عمل می‌شود، افزود:  وقتی یک استارت‌آپ ایده‌ای را به محصول تبدیل می‌کند، مبلغ زیادی هزینه می‌کند که نیاز به سرمایه دارد. در این مرحله، سرمایه گذاران حقیقی ورود کرده تا در نهایت منجر به تداوم فعالیت و حیات استارت‌آپ شوند و این فرآیند تا خروج استارت‌آپ از مرحله خطر ادامه می‌یابد.
 
مدیرعامل شرکت پردازش تصویر آسمان، با اشاره به آن که حمایت کارایا از استارت‌آپ‌ها تا به بلوغ رسیدن آن‌ها ادامه دارد اظهار داشت: کارایا در سال ۱۳۹۴ تاکنون خلاهای استارت‌آپ‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آن‌ها را تا نیل به اهدافشان یاری می‌کند.

وی به مزایای حمایتی این شرکت اشاره کرد و گفت: مشاوره رایگان، و اتصال استارت‌آپ‌ها به سرمایه گذاران از وظایف اصلی کارایا محسوب می‌شود.

در ادامه پیرو روند جلسات سرمایه‌گذاری کارایا، استارت‌آپ پلتفرم آنلاین حمل هوایی کالا «کارگونت» توانست نظر مثبت سرمایه‌گذاران را جلب کند و به مراحل ارزیابی موشکافانه وارد شود.



در بخش دوم رویداد، پنل تخصصی موانع توسعه کسب و کارهای اینترنتی با راهبری احمدرضا صادقی دبیر اجرایی نیک ونچرز و عضو هیات اجرایی کارایا و حضور مریم نجفی دبیر انجمن تجارت الکترونیک ایران، نیما قاضی هم‌بنیانگذار علی‌بابا و رضا زرنوخی مدیر مالی صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران برگزار شد.

در انتهای مراسم نیز کارایا در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها تفاهمنامه‌ای با مرکز نوآوری پست امضا کرد.

لازم به ذکر است، کارایا هر نیم‌فصل یک نشست سرمایه‌گذاری را در قالب رویداد با هدف تشویق، ترویج و آموزش فرهنگ و مفاهیم مرتبط با کسب و کارهای نوپا اعم از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برگزار می‌کند.

این گروه با استفاده از دانش، تجربه و دارایی اعضای خود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تشخیص داده و با مشارکت کارآفرینان، در راستای اهداف تجاری و اقتصادی فعالیت می‌کند. شفافیت، روابط صمیمانه، فعالیت‌های اجتماعی و اشتراک‌ دانش و تجربیات اعضا در جهت بهبود و توسعه کسب و کارها، از اصول اولیه مجموعه کارایا هستند.

کارایا در حال حاضر انواع مدل‌های عضویت را در برنامه خود قرار داده تا بیش از پیش بتواند شبکه سرمایه‌گذاران را جهت هم‌افزایی در رشد و توسعه اکوسیستم کارآفرینی تقویت کند.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۲۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين