۰
در دیدار با دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان شد

آیت‌الله علم‌الهدی: شورای عالی فضای مجازی باید سنگر اصلی نظام باشد

تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
آیت‌الله علم‌الهدی: شورای عالی فضای مجازی باید سنگر اصلی نظام باشد
آیت‌الله علم‌الهدی: شورای عالی فضای مجازی باید سنگر اصلی نظام باشد

آی‌تی‌من- آیت‌الله احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضویدر دیدار با محمدامین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی که با حضور معاونین مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد با بیان ‌ضرورت‌هایراهبردی برای فعالیت در عرصه فضای مجازی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد، حفظ وجهه اقتدار در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است. شورای عالی فضای مجازی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف باید سنگر اصلی نظام برایموضع‌گیری آفندی در این عرصه باشد و هر چه سریع‌تر از مقام واکنشی و موضع دفاعی فراتر برود.

وی افزود: طرح و برنامه برای سازمان‌دهی فضای مجازی بسیار است، اما در این شرایط بیش از نظریه‌پردازی باید متمرکز بر اجرا باشید و در این مسیر، هر گام را که بردارید، اگر اخلاص در عمل داشته باشید،ذات اقدس پروردگار گام بعدی را پیش پای شما نمایان خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان فعال در عرصه فضای مجازی، افزود: خوشبختانه جوانان تحصیل‎کرده و باسوادی که ذوق فعالیت متعهدانه در فضای مجازی را دارند، در کشور و از جمله در شهر امام رضا (ع) فراوان هستند که این ظرفیت را باید قدر بدانید.

علم‌الهدی گفت: از همین حضور مردمی‌کمک بگیرید تا احساس و ذوق آن‌ها در خدمت پیشبرد اهداف والای نظام قرار بگیرد. در این راه از هیچ‌ چیز هم باک نداشته باشید، زیرا از نخستین روزی که قرار بود شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلودار اجرای همین طرح شبکه ملیاطلاعات باشد، بسیاری مصلحت را این نمی‌دانستند و حتی کاهش ترافیک اینترنت بین‌الملل یا همان مراجعه و اقبال نظر مردم به پیام‌رسان‌های خارجی را ناممکن می‌شمردند، اما این توفیق حاصل شد و امروزه شبکه‌های اجتماعی بزرگی در کشور وجود دارد و موردپذیرشمردم نیز واقع شده است.

وی ادامه داد: با این حال، باید دقت شود که به بهانه رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی و فضای بی‌بند و بار حاکم بر آن‌ها، پیام‌رسان‌های داخلی به ابزار ترویج لاابالی‌گری تبدیل نشوند.

علم‌الهدی گفت: متأسفانه در سال‌هایی که نسبت به اجرای طرح شبکه ملیاطلاعات بی‌محلی شد، شرایط به نحوی رقم خورد که دشمن از بافت اجتماعی و فرهنگی جامعه ما شناخت دقیقی پیدا کرد. آن‌ها امروزه مبتنی بر همین شناخت، سلیقه افراد را در جامعه ما می‌شناسند و بنابراین به‌صورت شخصی، تولید محتوا می‌کنند تا جایی که مثلاً اگر بنا بر ترویج سبک زندگی تجمل‌گرا باشد، چندین نوع محتوای متفاوت برایچند نوع مخاطب مختلف آماده می‌شود و به‌صورت هدفمند در پیام‌رسان‌های خارجی قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اینجاست که باید شبکه ملی اطلاعات، کارآمدی خود را ثابت کند و به موازات کاهش ترافیک بین‎المللی، محتوای آموزنده، مهندسی‎شده و موردپسند باورها و اعتقادات مردم را به آنان ارائه کند.

در ابتدای این دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی به ارائه گزارشیاز اقدامات این شورا پرداخت و راهبردهای خود برای تسریع اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و ارتقای شبکه‌های اجتماعی داخلی را بیان کرد.
 
مرجع : دفاع پرس
کد مطلب : ۲۸۱۲۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما