۰

روش کار کمیته بررسی کندی اینترنت اعلام شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲
روش کار کمیته بررسی کندی اینترنت اعلام شد
روش کار کمیته بررسی کندی اینترنت اعلام شد

آی‌تی‌من- امیر خوراکیان در خصوص دستور رییس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تشکیل کارگروه جهت رسیدگی به کندی اینترنت و نارضایتی عموم کاربران از نحوه استفاده از اینترنتگفت: در کنار گزارش‌هایی که از بهبود وضعیت اینترنت یا توسعه زیرساخت‌ها و شبکه در کشور داده می‌شود اما کاربر و به خصوص کسب و کارها نباید در استفاده از اینترنت که همه جوانب مختلف زندگی به اینفضا مرتبط می‌شود، مشکل داشته باشند. از همین رو این موضوع دغدغه رییس جمهور نیز هست.
وی افزود: به منظور رسیدگی به وضعیت اینترنت، رییس جمهور کشورمان در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی دستور دادند تا در کنار گزارش‌هایی که از توسعه شبکه و تحولات فنی در این حوزه داده می‌شود،کارگروهی به بررسی نگاه عموم کاربران و کسب و کارها به وضعیت اینترنتو نحوه استفاده از آن و کیفیتش اعم از سرعت و کیفیت بپردازد و بتواند گزارشی را در این زمینه برای شورای عالی فضای مجازی تهیهکند.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: از این طریق متوجه می‌شویماگر بین گزارش‌هایی که از وضعیت اینترنت داده می‌شود و واقعیتی که مردم و کاربران از این موضوع درک می‌کنند، تفاوت یا اشکالی وجود دارد این اشکال دقیقاً کجاست و با چه تصمیمات و چه اصلاحاتی اعم از اصلاحات فنی و اصلاحات فرایندی مشکل برای مردم حل می‌شود.

وی در ادامه در خصوص چگونگی بررسی وضعیت اینترنت در کارگروه گفت: سازو کار بررسی در همان کمیته مشخص خواهد شد احتمالاً به صورت نظر سنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب و کارها و از عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد قطعاً این گزارش‌ها تهیه می‌شود.

خوراکیان در ادامه به وظایف تشکیل کارگروه پرداخت و گفت: می‌توانیمفضایی را فراهم کنیم که حقیقتاً استفاده از اینترنت و انجام امور روزانه و مربوط به کسب و کارها در این فضا با کندی و مشکل مواجه نباشد.
وی در خصوص وضعیت تشکیل این کارگروه گفت: در حال حاضر اینکارگروه با محوریت مرکز ملی تشکیل و فعالیت‌اش شروع شده و امیدواریم به زودی بتوانیم بررسی‌ها و گزارش‌های لازم را تهیه کنیم.

خوراکیان در ادامه در خصوص اینکه نتیجه این کارگروه چه زمان به رییس جمهور و مردم ارابه می‌شود، افزود: زمان مشخصی در مصوبه وجود ندارد؛ اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها را تهیه می‌کندو به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.

وی در پایان در خصوص اعضای مختلف این کارگروه گفت: مسوولیتاین کارگروه بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است و اعضای آن تعدادیاز اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، تعدادی از مدیران و کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی و تعدادی از همکاران وزارت ارتباطات است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۲۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما